کد خبر: ۱۵۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

جذب اعضای هیات علمی متعهد، توانمند و متدین، گامی به سوی تقویت خودکفایی ملی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،ص عنوان کرد: جذب اعضای هیات علمی متعهد، توانمند و متدین، گامی به سوی تقویت استقلال و خودکفایی ملی است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه،سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  درمانی شیراز همایش منطقه‌ای هیأت های اجرایی جذب دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و محوریت شعار امسال بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، بر ضرورت تلاش در این زمینه در مجموعه دانشگاه تاکید کرد و افزود: بستر علم، آموزش و پژوهش مورد هجمه دشمن قرار گرفته و نیاز است همه مسوولان کشور برای این حوزه تلاش و برنامه ریزی داشته باشند.

وی جذب اساتید را از مهمترین اصول موثر در امر آموزش برشمرد و بر انتخاب اساتید اصلح، متدین و متعهد، پایبند و دلبسته به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

 حسینی با اشاره به عضویت بیش از ۱۲ سال در هیات جذب اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ابراز امیدواری کرد به نحوی برنامه‌ریزی شود که تصمیمات مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با بیان اهمیت نقش اساتید و اعضای هیات علمی در آموزش و پرورش دانشجویان نخبه و توانمند، گفت: دغدغه و نگرانی کنونی مسوولان به ویژه اعضای شورای هیات علمی جذب، باید حفظ و تقویت توانمندی نخبگان کشور باشد.

 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، از تلاش شبانه روزی اساتید و کادر درگیر با بحران کرونا قدردانی کرد.

تاکید بر هم افزایی ۲ دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای راه اندازی رشته های مشترک و بین رشته ای

رئیس هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نیز در این نشست با تاکید بر هم افزایی دو دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز برای راه اندازی رشته های مشترک و بین رشته ای در شیراز، گفت: برای پرورش دانشجویان توانمند نیاز است مسوولان هر دو دانشگاه، تمامی ظرفیت های موجود استان را به کار گیرند.

 
محمدعلی کی‌نژاد معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز دستاورد نهایی اینگونه نشست های هم اندیشی را حرکت کشور در مسیر تقویت خودکفایی دانست و افزود: باید تلاش شود تا اساتیدی همسو با نظام جمهوری اسلامی ایران و متدین و انقلابی پرورش داده و زمینه های ارتقای علمی آنان را فراهم آوریم.

وی با بیان اولویت های آموزشی و چالش های دانشجویان و اساتید، اقدامات، آخرین مصوبه ها و تصمیمات این شورا ادامه داد: از جمله محورهای این همایش، باید تدوین راهکارهایی برای حفظ نیروی نخبه و جوان کشور باشد.

طرح استاد سرباز و طرح بورسیه، از جمله مسایل مطرح شده در این همایش بود که مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این حاشیه برگزاری این همایش گفت: همایش منطقه‌ای هیأت های اجرایی جذب دانشگاه ها، موسسات و مراکز آموزش عالی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، با حضور روسای دانشگاه ها، مسوولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و دبیران هیات اجرایی جذب ۱۳ دانشگاه، شامل دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه های وزارت علوم، دانشگاه صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، از ابتدای صبح امروز، هجدهم خرداد در شیراز آغاز شده است.

 محسن رازقی افزود: این همایش را می توان یک هم اندیشی دوره ای معرفی کرد که متولی اجرای آن هیأت عالی جذب شورای انقلاب فرهنگی است، در این همایش در خصوص عملکرد هیأت های اجرایی جذب اعضای هیأت علمی در دانشگاه ها تبادل نظر می شود.

 
این نشست صبح امروز چهارشنبه، هجدهم خرداد ۱۴۰۱ در سالن جلسات خانه استاد مجتمع فرهنگی، آموزشی و ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حضور دکتر «محمود نجابت» مشاورعالی رییس دانشگاه، دکتر «محسن رازقی» معاون آموزشی دانشگاه، اعضای شورای عالی جذب و دیگر مسوولان و مدیران ارشد دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان