کد خبر: ۱۵۴۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
معاون اقتصادی استاندار فارس:

ثبت‌نام جاماندگان طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها محدودیت زمانی ندارد

ربانی زاده گفت: جاماندگان طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها می‌توانند بدون در نظر گرفتن زمان محدود در این طرح ثبت نام یا نسبت به دهک بندی خود اعتراض کنند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محسن ربانی زاده، معاون اقتصادی استاندار فارس گفت: بیش از سه هفته از طرح مردمی سازی و عادلانه کردن یارانه‌ها گذشته و مسائل و مشکلاتی که در این طرح وجود داشته احصا و در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: این طرح ٩٠ درصد از مردم جامعه را مشمول دریافت یارانه خواهد کرد و جاماندگان نیز می‌توانند بدون در نظر گرفتن زمان محدود در این طرح ثبت نام یا نسبت به دهک بندی خود اعتراض کنند.

ربانی زاده تصریح کرد: فرآیند بررسی شکایات در این طرح اندکی زمان بر خواهد بود از این رو تمامی افرادی که تا فروردین ماه ١۴٠١ یارانه دریافت کرده اند می‌توانند نسبت به ارائه اعتراض خود اقدام کرده تا رسیدگی در تیم حوزه صورت بگیرد لازم به ذکر است فارس پیشنهاد بررسی شکایات را به صورت استانی مطرح کرده است.

به گفته این مقام مسئول تاکنون به بیش از یک میلیون و ۵٠٠ هزار نفر یارانه پرداخت شده و به علت پویایی این سامانه روند اضافه شدن افراد به این طرح در حال انجام است با این حال تمامی جامعه فارغ از اینکه در چه دهکی قرار بگیرند از یارانه نان و دارو بهرمند خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد: با توجه به تعادل رسیدن بازار در عرضه و تقاضا شاهد این هستیم که میزان تخلفات در این حوزه کاهش چشمگیری داشته و گران فروشی در استان صورت نگرفته است این در حالی است که تاکنون بالغ بر ۳۵ هزار بازدید در سطح واحدهای صنفی استان فارس صورت گرفته و برای ۳۲ هزار نفر نیز پرونده تشکیل شده است.

وی در خصوص شایعه کمبود آرد در فارس نیز گفت: هیچگونه کمبود آرد در استان فارس وجود ندارد و بر اساس آمارهایی که در استان وجود داشته بیشتر از میزان نیاز نیز در استان وجود دارد به گونه‌ای که روزانه ۴۸ هزار تن در استان فارس توزیع شده که ۴۰ هزار تن تنها مصرف نانوایی‌ها بوده و در میان آنان توزیع شده است.

به گفته معاون استاندار تاکنون بیش از یک هزار و ۳۳۵ نانوایی از مجموع سه هزار و ٣٩٧ نانوایی موجود در استان به دستگاه کارت خوان برای طرح هدفمندسازی ارد مجهز شده‌اند این در حالی است که این طرح به صورت کشوری و همزمان در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

ربانی زاده تاکید کرد: در این طرح گندم از مزرعه تا سفره مردم رهگیری و رسد خواهد شد این در حالی است که مردم دغدغه‌ای برای سهمیه بندی نداشته باشند و این طرح به گونه‌ای است که نیاز مصرف کننده نهادی را برطرف کرده ولی از اتلاف آرد جلوگیری به عمل می‌آورد.

به گفته وی هنوز زمان دقیقی برای اجرای این طرح در نظر گرفته نشده اما زیر ساخت‌های آن در حال آماده سازی است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان