کد خبر: ۱۵۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
پنجشنبه های شهدایی شیرازه:

رفتی تا در رگ‏های وطن، خون حیات جاری شود

شهید منوچهر احمدی شهیدی است که با عشق برای حفظ خاک ایران به جنگ تحمیلی رفت و به فیض شهادت نائل شد‌.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شهید به معنی حاضر بودن می باشد و از آن جایی که اعتقاد بر این است که شهدا زنده هستند، این نام برای آن ها انتخاب شده است؛ شهید یکی از اوصاف خداست و از پیامبر و ملائکه به عنوان شهید یاد شده است، البته منظور گواه بودن و نسبت به دیگران در جایگاه بالاتری قرار گرفتن است.

در احکام فقهی شهید به شخصی گفته می شود که در جهاد با دشمنان خدا و اسلام و به اذن پیامبر و نایب ایشان به جنگ رفته و شهید می شود، هم چنین به فردی که در راه حفظ جان، مال و یا ناموس خود در برابر دشمن مهاجم کشته می شود، نیز شهید گفته می شود.

 این هفته در شیرازه بیان شد که سراغ خانواده شهدایی برویم که هیچ یک از مردم شهر با آنها آشنایی ندارند.و ما وظیفه داریم که شهیدان را شناسایی کرده و  در رسانه ها معرفی کنیم.

در پنج شنبه شهدایی این هفته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، میزبان جوان دریا دلی، هستیم که عاشق دفاع از این آب وخاک بود ولی خاک زمین  وی را پایبند این دنیا نکرد و در جوانی آسمانی شد. 

خبرنگار شیرازه عصر چهارشنبه 18 خرداد ماه 1401 به سمت خیابان فتح المبین شیراز رفت برای دیدن مادری که بسیار عاشق فرزندشهیدش بود.

شهیدی که عاشق شهادت بود و با  شور شوق جنگ پرکشید

نرگس پورشه نژاد مادر شهید منوچهر احمدی  در گفت و گو با  خبرنگار ما از فرزند شهیدش گفت:در 27 اسفند ماه سال 1343 در شهر آبادان خیابان کنعانی به دنیا آمد و پسر بسیار مذهبی بود؛ نمازش را سر موقع میخواند حتی اگر کار واجبی بود نمازش در اولویتش قرار داده میشد.
 
وی افزود: پسرم  نیز به خوش اخلاقی و خوش رفتاری معروف بود و اقوام و آشنایان خیلی وی را دوست داشتند چون در وجودش یک مهربانی و مسئولیت پذیری بسیار زیادی موج می زد.

این مادر شهید به  شوخ طبعی پسرش اشاره کرد و گفت: بسیار با خانواده و اقوام رفت و آمد می کرد و همیشه نگران مشکلاتشان بود و برای حل مسائل و مشکلات به دیدن انها میرفت و دل های آنها را شاد میکرد .

پورشه نژاد  با بیان اینکه شهیدش با شروع جنگ تحمیلی مشتاق رفتن به جبهه شد بیان کرد: رفتن به جبهه و دفاع از مرزبوم و انقلاب را خیلی دوست داشت به طوری که چندین مرتبه تصمیم گرفت به جبهه برود ولی به دلیل سن کم وی را برگرداندند و اعزام نشد.

این مادر شهید در ادامه گفت:البته خودم هم راضی نبودم که به جبهه برود اما وقتی شور و شوق پسرم را دیدم دلم به رفتنش آرام شدو وقتی به سن قانونی رسید و دیپلم گرفت از من حلالیت خواست و راهی شد.

پورشه نژادبا بیان اینکه فرزندشهیدش در منطقه فاو شهید شد گفت: منوچهر 21 سال داشت و زمانی به جبهه رفت که عملیات ولفجر 8 را میخواستند اجرا کنند و پسرم در  همان عملیات در منطقه فاو شهید شد.

وی  در ادامه گفت : سال 64 خبر شهادتش را آوردند و ما به سوی سرد خانه رفته و مشاهده کردیم که ترکشی در گردنش خورده  و شهید شده  را در پیکرش را در گلزار شهدای شیراز به خاک سپردیم.

این مادر شهید در پایان افزود:هر چه امروز کشور ما دارد و هرچه در آینده بدست بیاورد به برکت خون این جوانان شهید است.

کلامی برخواسته از دل:

بیا عاشقی را رعایت كنیم
ز یاران عاشق،حكایت كنیم
از آنان كه بوی خدا می‌دهند
به دنیای ما كربلا می‌دهند
از آنان كه در جبهه عاشق شدند
و با یک تبسم،شقایق شدند
ز مردان سرخی كه نورانی اند
سحر صورت و ماه پیشانی اند

ای شهدا برای ما حمدی بخوانید که شما زنده اید و ما مرده


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان