کد خبر: ۱۵۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱

توده جدید گردوخاک در راه ایران است

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی توده گردوخاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود از نوار غربی وارد کشور شده و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی توده گردوخاک در کشور عراق شکل گرفته که انتظار می‌رود  از نوار غربی وارد کشور شده و به‌تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد و باعث افزایش آلاینده جوی و کاهش کیفیت هوا شود.
طی 3 روز آینده در دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران،‌اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی همراه با وزش باد شدید و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

هواشناسی  سامانه اول را باد و گردوخاک توصیف و نوع مخاطره را  وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک معرفی کرده است

بنا بر اعلام هواشناسی  سامانه گرد و خاک، امروز جمعه 1401/03/20 در مناطق اصفهان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، قزوین، قم، تهران، البرز، خراسان جنوبی، سمنان، فارس 
اثر خواهد گذاشت و احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی. وجود دارد.

هواشناسی به احتیاط در تردد بویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز، توصیه کرده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان