کد خبر: ۱۵۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس مطرح کرد:

پیش بینی کاهش ۲۰ درصدی مصرف آرد در فارس

دهقان پور گفت:پیش بینی می شود در گام نخست اجرای طرح هوشمند سازی توزیع یارانه آرد تا 20 درصد مصرف آرد در این استان مدیریت و کاهش یابد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مجتبی دهقانپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگوی زنده با برنامه میز اقتصاد تصریح کرد: این طرح ساماندهی مبتنی بر یک رویکرد هوشمندانه است و یک رصد هوشمندانه‌ای در عملکرد نانوایی ها و تعداد قرص های نان در برابر آرد تحویلی به نانوایی اتفاق می افتد که می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تعداد کارتخوان های هوشمند توزیع نان نصب شده در استان فارس به 1322 دستگاه رسیده است، اظهار کرد: این آمادگی را داریم که در راستای سیاست های دولت محترم در بحث ساماندهی هوشمند طرح نان گام های اساسی را برداریم و آن را تکمیل کنیم.

دهفانپور گفت: علاوه بر جلوگیری از نشتی های آرد و تخلف های مربوط به این حوزه یکی دیگر از رویکرد هایی که این طرح می‌تواند داشته باشد این است که نظارت آسان و تسهیل کننده ای بر نانوایی ها فراهم شده و سهمیه مبتنی بر عملکرد و نان تخمینی تولید شده خواهد بود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: به طور مثال به ازای پخت هر 3200 قرص نان ده کیسه آرد تحویل نانوایی ها می شود و خروجی نیز بر اساس اطلاعات حاصل از دستگاه های هوشمند پایش و بررسی می شود. 

وی گفت: نهایتاً دسترسی و تامین آسان نان برای مردم و کاهش هزینه تولید نان مدیریت خواهد شد و با یک قیمت مناسب تر و کیفیت مطلوب تر در اختیار مردم عزیز قرار می گیرد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان