کد خبر: ۱۵۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس:

مدارس نا ایمن باید مشخص شوند، تا برای استحکام بخشی اقدام گردد

عبداللهی از آموزش پرورش نیز خواسته شد مدارس نا ایمن مشخص شوند تا برای استحکام بخشی اقدام شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، خلیل عبداللهی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری در خصوص اقدامات انجام شده توسط این اداره در موضوع ساختمان های نا ایمن گفت: در مورد هتل نیمه ساختی که بحث ناایمنی آن مطرح است، به شهرداری نامه نوشتیم که مستندات را ارائه دهد و با هماهنگی کارشناس رسمی دادگستری از این هتل بازدید شود.

وی افزود: در صورت تشخیص نا ایمنی، مانع ادامه ساخت و ساز شود و اگر اعلام شد مشکلی ندارد، مالک، پیمانکار و ناظر باید در این باره تعهد محضری بدهند.

عبداللهی اعلام کرد: در خصوص یکی از درمانگاه های سطح شهر هم به دادستان نامه نوشتیم که این محل باید تعطیل شود و ادامه فعالیتش منجر به بروز مشکل خواهد شد و حتی احتمال ریزش ساختمان نیز متصور است.

این مسئول همچنین به ارسال نامه به دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: به میراث فرهنگی برای معرفی اماکن ناایمن نامه نوشتیم.

وی ادامه داد: از آموزش پرورش نیز خواسته شد مدارس نا ایمن مشخص شوند تا برای استحکام بخشی اقدام شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نامه نوشته شده که ساختمان های نا ایمن به ویژه سینماهای نا ایمن را معرفی کند.

وی افزود: طی نامه ای از اوقاف خواسته شد مساجد و حسینیه های نا ایمن معرفی شوند. همچنین اداره ورزش و جوانان هم مکلف به شناسایی و معرفی سالن های ورزشی فاقد ایمنی شده است.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه این مکاتبه های اخیرا انجام شده و منتظر پاسخ هستیم، گفت: در صورت تایید نا ایمنی، این اماکن باید تخریب شوند.

عبداللهی افزود: تعطیلی دست ما نیست، نهاد قضایی باید تصمیم گیری کند. اما ما مدارک و مستندات را ارائه دهیم، اقدام خواهند کرد.

وی به گزارشات مردمی اشاره کرد و گفت: ما گزارش مردمی هم مبنی بر نا ایمنی ساختمان، داشته باشیم اقدام خواهیم کرد.

این مسئول به اقدامات آتش نشانی هم اشاره کرد و گفت:  ساختمان های نا ایمن سطح شهر توسط آتش نشانی شناسایی شده و البته تعدادی باقی مانده که تکمیل شود ما پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس در پایان اعلام کرد، ساختمان های ناایمن بعداز شناسایی به ستاد بحران کشور معرفی می شود، اگر دولتی هستند از طریق وزارتخانه اقدام شود، اگر شخصی هستند ابلاغ قضایی میشود که در خصوص ایمن سازی اقدام شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان