کد خبر: ۱۵۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس خبرداد:

اعطای تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان نوسازی بافت فرسوده

طالبان گفت:میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان بافت فرسوده در شهر شیراز ۴۰۰ میلیون تومان به ازای ساخت هر واحد مسکونی و در سایر شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی  استانفارس گفت: با هدف کمک به تسریع نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، به متقاضیان نوسازی و بهسازی واحد‌ها در این بافت، تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.

وی افزود:بر اساس ابلاغ شرکت باز آفرینی شهری ایران و پیگیری‌ها، مکاتبات و رایزنی‌های انجام شده سهمیه استان فارس در کمیته استانی اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه تعداد ۱۹۵۱ فقره تسهیلات تایید و پس از تصویب به شرکت باز آفرینی ایران اعلام شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: در همین راستا مکاتباتی با شهرداری شیراز، انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان، سازمان نظام مهندسی، سازمان کاردانی ساختمان و همچنین انجمن پیمانکاران ساختمان استان فارس در خصوص معرفی واجدین شرایط برای دریافت تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت فرسوده انجام شده است.

طالبان خاطرنشان کرد: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان در شهر شیراز ۴۰۰ میلیون تومان به ازای ساخت هر واحد مسکونی و در سایر شهرستان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان است.

وی  بیان کرد: برای تسهیل در شرایط نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، این تسهیلات با سود ۹.۵ درصد با شرایط باز پرداخت حداکثر ۲۴ ماه دوران مشارکت و ۱۲۰ ماه فروش اقساطی ارائه می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: برای کاهش مراجعات مردمی و در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک، برای دریافت تسهیلات کافی متقاضیان (ساکنین و مالکین بافت‌های فرسوده مصوب سطح شهر) با مراجعه به سایت FACILITY.UDRC.IR ثبت نام خود را انجام داده و سایر مراحل را بر اساس راهنمایی سایت ادامه دهند.

دبیر شورای مسکن فارس گفت: بر اساس خروجی سامانه (از ابتدای بهمن ماه ۱۴۰۰) تا کنون متقاضیان برای دریافت ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به بانک مسکن معرفی که ۲۵۰ فقره آن منجر به قرارداد مشارکت مدنی و پرداخت تسهیلات شده است.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان