کد خبر: ۱۵۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
هشتمین سالروز فاجعه کشتار اسپایکر؛

سلاخی۲۲۰۰ دانشجو در تکریت/ روایت حاج قاسم از بی‌سابقه‌ترین توحش تاریخ

روز ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۴ مصادف با ۲۳خرداد سال ۱۳۹۳ جنایت هولناکی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم نظیر است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، بیش از 3000 دانشجوی پایگاه هوایی اسپایکر که غالبا زیر 20سال سن داشتند با همکاری تعدادی از عشایر تکریت یا به عبارتی بازماندگان حزب بعث، خیانت تعدادی از افسران پایگاه اسپایکر و با وعده آزادی توسط تروریست های تکفیری داعش در صورت تسلیم شدن، به اسارت درآمدند، در حالی که نمی‌دانستند با کامیون‌ها و وانت بارها به قتلگاه منتقل می‌شوند.

این جنایت هولناک 3 روز بعد از سقوط موصل و سیطره تکفیری‌های داعش بر این شهر اتفاق افتاد، این جنایتکاران 2200 نفر از دانشجویان را که 1700 تن از آنها شیعه بودند را در کنار رود دجله به مدت 3 روز (تا15ژوئن)  دست بسته سر بریدند، تیرباران کردند و پیکر برخی از آنها را در این قتل عام دسته جمعی به رود دجله انداختند.

 آنقدر از این دانشجوهای بی گناه خون ریخته شده بود به طوری که آن قسمت از رود دجله چندین ساعت به رنگ قرمز در آمد.

 سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود درباره این جنایت قرن گفت: «در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. 2200 نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش جدا کرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم.»

 سکوت جامعه جهانی درقبال کشتار شیعیان

در حالی که جامعه جهانی و سازمان ملل در برابر هر تجاوزی علیه کشورهای غربی واکنش نشان داده و اقدام به دستگیری و مجازات عاملان آن می‌کنند، مقابل چنین جنایتی که می‌تواند «فاجعه قرن» نام بگیرد تنها سکوت کردند و صدای قربانیان این حادثه هولناک هرگز شنیده نشد.
 

حتی سازمان‌های حقوق بشری نیز در گزارش‌های روزانه خود به این فاجعه نپرداختند و بسیار زودتر از آنچه که تصور می‌شد کشتار نوجوانان عراقی به فراموشی سپرده شد. این درحالی است که حتی سرنوشت پیکر بسیاری از این دانشجویان پس از 8 سال مشخص نشده است.
 

فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی

فاجعه اسپایکر تنها جنایت داعش در موصل نبود و اگر جبهه مقاومت نبود شاید جنایاتی به مراتب وحشتناک ‌تر از این در عراق اتفاق می‌افتاد. آمریکایی‌ها و متحدان غربی آن در قالب ائتلاف مبارزه با تروریسم به پشتیبانی و تقویت آنها می‌پرداختند.
 

در تاریخ 13 ژوئن 2014 آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه با صدور فتوای جهاد کفایی زمینه تشکیل حشد شعبی را فراهم کرد؛ گروه بسیج مردمی این عضو جبهه مقاومت با فرماندهی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس عراق را از چنگال داعش نجات داد.

انتهای پیام/م

نظرات بینندگان