کد خبر: ۱۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
استاندار فارس:

هیچ نیرویی به کار گرفته نشود مگر این که سه درصد سهم معلولان رعایت شود

نخستین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور جمعی از معلولین، سرپرست بهزیستی استان فارس به ریاست محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، نخستین جلسه هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با حضور جمعی از معلولین، سرپرست بهزیستی استان فارس به ریاست استاندار فارس برگزار شد.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در گفتگوی اختصاصی با شیرازه در این باره گفت: این اولین جلسه مناسب سازی بود که برگزار شد و ما تصمیم گرفتیم که سه ماه یکبار این جلسات را تشکیل بدهیم.

وی افزود؛ در این جلسه سه مصوبه خوب داشتیم که ان شاءالله رصد می شود که حتما اجرایی شود.

ایمانیه در توضیح مصوبات جلسه اظهار داشت: اولین مصوبه این بود که شهرداری موظف است مواردی را که بهزیستی به عنوان اولویت اول معرفی می کند مثل رفع موانع و مشکلاتی که برای تردد معلولین وجود دارد، اینها را به‌ترتیب با اولویت امسال انجام دهد.
وی افزود: مثلا بگوید سال 1400 این موارد است و به همین ترتیب  انجام دهد تا این مسائل تمام شود.

ایمانیه مصوبه دوم را در ارتباط با حمل و نقل معلولین معرفی کرد و گفت: شهرداری شیراز فعلا خودش مستقیما یا از طریق واگذاری به یک شرکت، ون مخصوص حمل و نقل معلولین را راه اندازی کنند.

مدیریت عالی استان تصریح کرد:  معلولین با شماره 133 تماس می گیرند و ون مخصوص حمل نقل  که برای این عزیزان مناسب سازی شده، به دنبال مسافر آنها خواهد رفت.

ایمانیه اضافه کرد: این خدمات رایگان نیست و اگر روز قبل رزرو شود با فاصله 15 دقیقه از زمانی که قول داده شده و اگر همان روز تماس بگیرند با تفاوت یک ساعت، برای جابجای معلول حاضر شود.

وی با بیان اینکه سومین مصوبه در بحث استخدام معلولین بود، گفت: تا به حال قانون به این شکل بود که دستگاه های دولتی سه درصد استخدامهای خود را از معلولین قرار بدهند و ما مصوب کردیم که این امر شامل استخدامهای شرکتی و قرار دادی هم شود که خبر خیلی خوبی است.

استاندار فارس در خصوص زمان عملیاتی شدن این مصوبات گفت: مقرر شد خودرو مخصوص حمل و نقل معلولین ظرف یک ماه اجرایی شود. 
وی ادامه ادامه داد: برنامه رفع موانع و آماده سازی محیط، چه سازمان ها و چه معابر، طبق جدول زمان بندی شده ای که بهزیستی تحویل میدهد انجام میشود.

ایمانیه در خصوص اجرای مصوبه استخدام نیز توضیح داد: مصوبه استخدام از همان زمان تصویب ابلاغ شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هم موظف شد نظارت کند که نیرویی به کار گرفته نشود مگر این که این سه درصد را رعایت شود.

انتهغای پیام/ح
نظرات بینندگان