کد خبر: ۱۵۴۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

بازار کاری هنرمندان تقویت شود تا بتوانند هنر خود را آموزش دهند

محمدیان با بیان اینکه باید بازار کاری هنرمندان را تقویت کنیم تا بتوانند هنر خود را آموزش دهند و تجربه خود را منتقل کنند، عنوان کرد: چاپ کتاب با توجه به ابعاد مختلف شیراز و ظرفیت‌های آن با توجه به میراث تاریخی و ادبی و شاخص‌های شهدای شهر از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از میراث این شهر انجام می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، رضا محمدیان رئیس کمیسیون سومین حرم شورای شهر شیراز، گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی و هنرمندان شیراز دو الزام برای شهرداری در نظر گرفته شده یک اینکه شهرداری مکلف است برای تهیه هدایای همایش‌ها و غیره از آثار هنرمندان شیراز استفاده کند.

وی افزود: همچنین شهرداری بسته حمایتی از استادکاران صنایع دستی را به شورا ارائه کرده و مصوبه بازارچه هنر را نیز در همین قالب پیگیری کند چون این هنرها منحصر به فرد است که در صورت فوت استادکاران، آن هنر از بین می‌رود بنابراین انتقال هنر و تجربه در این زمینه الزامی است.

محمدیان با بیان اینکه باید بازار کاری هنرمندان را تقویت کنیم تا بتوانند هنر خود را آموزش دهند و تجربه خود را منتقل کنند، عنوان کرد: چاپ کتاب با توجه به ابعاد مختلف شیراز و ظرفیت‌های آن با توجه به میراث  تاریخی و ادبی و شاخص‌های شهدای شهر از دیگر مواردی است که در راستای حمایت از میراث این شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه این کتاب در ۳ زبان طراحی و عرضه شود، گفت: این کتاب می‌تواند سندی برای توسعه ابعاد گردشگری شیراز شده و از ردیف بودجه مربوط به چاپ کتاب منابع آن انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون سومین حرم همچنین با اشاره به اینکه سال ۹۵ شیراز به شهر جهانی صنایع دستی معرفی شد، افزود: با توجه به مصوبه قبلی، شهرداری مکلف به معرفی طرح‌های خود به شورا و تعیین محل دبیرخانه آن است که باید به شورا اعلام شود.

وی با بیان اینکه تاکنون در این زمینه  اقدامی نشده است، عنوان کرد: در این زمینه شهرداری مکلف به مشخص شدن محل دبیرخانه و تعیین ساختار آن است‌.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان