کد خبر: ۱۵۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱

ساماندهی ضایعات فروشی ها و بازیافت شهرستان شیراز در دستورکار فرمانداری شیراز قرار گرفت

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مبتلا به جامعه شهری را در عدم ساماندهی و تعیین تکلیف صنف ضایعات فروشان و بازیافت مواد دانست.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه  جعفر طاهری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شیراز در نشست ساماندهی ضایعات فروشی ها و بازیافت شهرستان، ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مبتلا به جامعه شهری از قبیل حاشیه نشینی، سرقت‌های خرد و متوسط، خرید و فروش مواد مخدر، کودکان کار و اتباع بیگانه و ‌‌‌... را در عدم ساماندهی و تعیین تکلیف صنف ضایعات فروشان و بازیافت مواد عنوان کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اقدامی جهادی و انقلابی از سوی شهرداری شیراز و اتحادیه صنف خرید و فروش ضایعات، افزود: مهمترین راهکار برون رفت از وضعیت موجود و حرکت در مسیر اصلاح و ساماندهی آسیب های اجتماعی، انتقال کارگاه ها و مراکز خرید و فروش ضایعات به خارج از محدوده شهری و نظارت بر فعالیت این صنف است.

طاهری بر تداوم روند تذکر به واحدهای مجوز دار و پلمپ واحدهای غیر مجاز خرید و فروش ضایعات سطح شهر توسط شهرداری و نیروی انتظامی تاکید و خاطرنشان کرد: از شهرداری شیراز انتظار می رود با مشارکت اتاق اصناف استان، ظرف مدت چهار ماه آینده، فرآیند آماده سازی زمین ۲۸هکتاری تخصیص یافته به مرکز ساماندهی و انتقال کارگاه ها و مراکز خرید و فروش ضایعات را دنبال کرده و روند پیشرفت پروژه را به فرمانداری شهرستان شیراز اعلام کند.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان