کد خبر: ۱۵۴۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس در گفتگو با شیرازه؛

متقاضیان در صورت عدم واریز سهم مشارکت، فرصت خانه دار شدن در طرح ملی مسکن را از دست می‌دهند

شمس اعلام کرد: نرخ سود وام نهضت ملی مسکن با توجه به دهک بندی ها اعلام خواهد شد و اگر 40 میلیون توسط متقاضی واریز نشود این فرصت را از دست خواهند داد
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، ناصر شمس، دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس در گفتگو با شیرازه، در خصوص وام تعلق گرفته به واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در نهضت ملی مسکن  آنچه مصوب شده در کلانشهر شیراز 400 میلیون تومان در شهرهای کوچکتر 350 میلیون تومان در شهرهای خیلی کوچک هم 300 میلیون تومان وام به نهضت ملی مسکن داده می‌شود.

وی درباره نحوه تقسیط وام توضیح داد: بعد از پایش، افراد واجد شرایط اقدام به افتتاح حساب و واریز 40 میلیون تومان می‌کنند، سپس وام به تدریج با پیشرفت پروژه،به حساب خود فرد یا به حساب سازنده مسکن، واریز می شود و در زمان بهره برداری پروژه یعنی حدود 2 سال بعد، عملیات تقسیط آغاز می شود.

شمس افزود: چیزی که الان اعلام شده به تمام این واحدها طبق نظام بانکی وام تعلق میگیرد اما در مورد تقسیط و یارانه سودی که به دهک‌های مختلف داده می‌شود. منتظر ابلاغ آیین نامه اجرایی هستیم که هنوز اعلام نشده است.

مشاور استاندار فارس خاطرنشان کرد: بناست مدت زمان تقسیط این وامها و تخفیفی که به سود آن تعلق می‌گیرد بر اساس دهک‌های جامعه باشد.

شمس در پاسخ به این سوال  که گفته می شود سود بانکی این وام 18 درصد است، تشریح کرد: این آیین نامه فعلی نظام بانکی است، علی الحساب سود 18 درصد طبق روال بانک ها در حال حاضر زده می‌شود اما نه تقسیط شده و نه قسطی پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: بعد از پایان دوره تنفس میزان سود با درصدهای مختلف برای دهک های جامعه در آیین نامه اجرایی اعلام خواهد شد.

در حال حاضر فعلا فقط 40 میلیون تومان سهم مشارکت شهروندان است

دبیر قرارگاه جهادی مسکن استان فارس در خصوص سهم مشارکت متقاضیان گفت: تقریبا صد هزار نفر واجد شرایط داریم که برای آنها پیامک می رود، افتتاح حساب کرده و چهل میلیون واریز می کنند، در حال حاضر فعلا فقط 40 میلیون تومان سهم مشارکت شهروندان است و اگر کسی نتواند این چهل میلیون را واریز کند، این فرصت را از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن واحدی که یک میلیارد تومان است، 500، 600 میلیون تومان برای متقاضی تمام شود. دولت زمین را رایگان می دهد. مشمول تخفیف عوارض، تخفیف انشعابات و زیرساخت می شود و این 40 میلیون کف مشارکت متقاضیان است.

شمس در خصوص مدت زمان واریز وجه گفت: معمولا ما در پیامک اعلام می کنیم ظرف 2هفته، اما بعضا تا یک ماه هم تمدید شده است و تا الان کسی نبوده که در این باره به مشکل بخورد، اما به کسی که زودتر واریز کند، واحد زودتر تعلق می‌گیرد.


انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان