کد خبر: ۱۵۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
مدیر شیلات فارس خبر داد:

استحصال 200 کیلوگرم خاویار از مزرعه استهبان

فلاحی از استحصال 200 کیلوگرم خاویار از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان استهبان خبر داد و گفت: فرآیند استحصال در چهار مرحله از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، علی فلاحی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از استحصال 200 کیلوگرم خاویار از یک مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان استهبان خبر داد و گفت: فرآیند استحصال در چهار مرحله از ابتدای سال جاری تا کنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر خاویار 2700 کیلوگرم گوشت ماهی نیز در این فرآیند بدست آمده است، تصریح کرد: این محصولات شیلاتی از تعداد 237 قطعه ماهی سیبری و چهار قطعه فیل ماهی پرورشی بدست آمده است.

فلاحی با اشاره به مولد سازی 4 هزار قطعه از ماهیان خاویاری در مزرعه مذکور اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 1700 قطعه ماهی خاویاری به مرحله استحصال برسد و به تولید بیش از هزار کیلوگرم خاویار از این مزرعه برسیم.

به گفته وی؛ ماهیان خاویاری پس از سه سال نگهداری به منظور تعیین جنسیت و تعیین مراحل اوولاسیون مورد آزمایش های سونوگرافی قرار می گیرند.

فلاحی افزود: مزرعه پرورش ماهیان خاویاری استهبان یکی از مزارع موفق کشور است که ماهیان خاویاری از گونه های سیبری، فیل ماهی، چالباش، ازون برون و هیبرید زایا در آن پرورش داده می شود.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اضافه کرد: این استان با تولید 150 تن گوشت ماهی خاویاری و 850 کیلوگرم خاویار در سال 1400 از سه مرکز پرورش ماهیان خاویاری مقام اول در بین استان های غیر ساحلی را دارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان