کد خبر: ۱۵۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
با پیگیری شیرازه انجام شد:

با توزیع سهمیه آرد مازاد در بین نانوایی های اقلید، کسری ها جبران شد/افزایش جمعیت شناور شهرستان در روند توزیع نان اختلال ایجاد کرد

افزایش جمعیت شناور شهرستان اقلید اختلالی در روند توزیع نان در این شهرستان ایجاد کرد اما با تعیین و توزیع سهمیه آرد مازاد این مشکل حل شد.
به گزارش شیرازه، با توجه به درخواست های مردم شهرستان اقلید و ارسال پیامک به سامانه مطالبات مردمی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، در خصوص وضعیت نحوه پخت نانوایی های این شهرستان خبرنگار ما موضوع را پیگیری کرد و پس از بررسی میدانی به سراغ مسئولان رفته و نحوه توزیع آرد سهمیه ای را در بین نانوایی های اقلید بررسی کرد.

 مهدی جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: در سهمیه آرد نانوایی ها تغییری حاصل نشده و سهمیه آرد نانوایی های فارس همانند سابق است و نانوایی ها باید نان را پخت کرده و به دست مردم برسانند.

وی افزود: نظارت بر نحوه توزیع آرد در شهرستان ها با کارگروه آرد و نان شهرستان است که فرماندار هر شهرستان ریاست این کارگروه را بر عهده دارد.

محمدعلی قادری رییس اداره غله شهرستان اقلید مسئله کاهش سهمیه آرد نانوایی های اقلید را رد کرده و در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: سهمیه آرد نانوایی های اقلید با توجه به جمعیت شهرستان در نظرگرفته شده اما با توجه به هوای ییلاقی اقلید از سایر استان ها و شهرستانها مسافران زیادی به منظور تفریح به اقلید مراجعه نموده و کارگران فصلی و عشایر کوچ رو در این برهه زمانی به شهرستان مراجعه کرده و حدود 30 هزار نفر جمعیت شناور در این شهرستان حضور دارند.

قادری بیان کرد: جمعیتی که به شهرستان مراجعه می کنند هم نیاز به نان دارند و ما نمی توانیم به آنها به این بهانه که شهروند اقلیدی نیستند نان ندهیم.

وی ادامه داد: سهمیه آرد نانوایی های اقلید کاهش نداشته اما با توجه به این جمعیت شناور، سهمیه ها کم می آید و به همت اداره کل غله فارس، 30 تن سهمیه آرد مازاد در اختیار ما قرار گرفته و از نظر تامین آرد و توزیع آن مشکلی نداریم.

وی افزایش قیمت سایر مواد غذایی از جمله برنج را علت افزایش گرایش مردم به مصرف بیشتر نان دانست و افزود: در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بر نحوه توزیع نظارت کرده و سهمیه مازادی را که از اداره کل غله دریافت کردیم بین نانوایی های شهرستان توزیع نموده تا مشکل کسری این فصل حل گردد.

قادری در خصوص نحوه توزیع آرد مازاد اظهار کرد: از بین نانوایی های شهرستان اقلید، نانوایی هایی که نان باکیفیت تری را در اختیار مردم قرار داده و مردم از آنها رضایت بیشتری داشتند مشخص شده و در کارگروه این تصمیم اتخاذ شده که سهمیه مازاد در اختیار این نانوایی ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه چند روز تعطیلی بود و جمعیت شناور شهرستان هم زیاد بود با کمبودهایی مواجه شدیم اما با سهمیه آرد مازاد و توزیع بین نانوایی ها و پیگیری کارگروه آرد و نان شهرستان این کسری ها مرتفع شده است و در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم.


انتهای پیام/ر

برچسب ها: شیرازه ، اقلید ، نانوایی
نظرات بینندگان