کد خبر: ۱۵۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۱

امضای قرارداد احداث ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان فارس

امضای قرارداد احداث ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان فارس با حضور مسئولان مربوطه در استانداری فارس برگزار شد‌

امضای قرارداد احداث ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن در استان فارس

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مراسم امضای قرارداد احداث 5 هزار و 500 واحد مسکن در استان فارس عصر امروز با حضور مسئولان مربوطه در استانداری فارس برگزار شد‌.

محمودرضا طالبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این مراسم اظهار کرد: امضای قرارداد 5 هزار و 500 واحد مسکونی در استان فارس بین وزارت راه و شهرسازی و هلدینگ رسا انجام می‌شود که در راستای تحقق نهضت ملی مسکن است.

وی با ارائه گزارشی از ساخت مسکن در قالب نهضت ملی گفت: 417 هزار نفر در قالب دو طرح برای مسکن ثبت‌نام کردند که 125 هزار واحد مسکن می‌بایست توسط دولت برای مردم و متقاضیان ساخته شود که از این تعداد 70 هزار واحد در صدرا و شیراز است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان ادامه این گزارش افزود: 28 هزار واحد در شهرهای در جهرم، داراب و فسا و 27 هزار واحد هم در دیگر شهرها ساخته می‌شود که در شهر جدید صدرا 10  هزار و 939 واحد اکنون در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه 7 هزار واحد نیز اخیرا برای احداث برنامه‌ریزی شده که 4 هزار واحد آن امروز قراردادش امضا می‌شود، عنوان کرد: در جهرم و کازرون نیز امروز هزار و 500 واحد با هلدینگ رسا انعقاد قرارداد خواهیم داشت که 500 واحد در جهرم و هزار واحد در کازرون خواهد بود.

طالبان با بیان اینکه 2600 هکتار زمین نیز تامین شده و در مراحل انتهای طی پروسه قانونی است، گفت: 9 هزار و 133 واحد تحویل بنیاد مسکن شده که در مراحل مختلف ساخت است و 19 هزار واحد هم پنجشنبه آینده زمین واگذار می‌شود که در کل 28 هزار واحد تعهد بنیاد مسکن است.

وی با بیان اینکه 240 هزار واحد باید در استان فارس می‌ساختیم، گفت: 125 هزار نفر رد شدند و صرفا برای 125 هزار نفر واحد وجود دارد که برای انجام تعهد و سهمیه استان فارس امکان دارا دوباره ثبت‌نام‌ها آغاز شود.

طالبان با بیان اینکه ساخت 25 هزار واحد توسط هلدینگ رسا تفاهم نامه شده بود، افزود: امروز 5 هزار و 500 واحد ثبت قرارداد می‌شود

محمد گلاب کش مدیرعامل هلدینگ رسا نیز در این مراسم با بیان اینکه مفتخریم که برای مردم این خطه و سومین حرم اهل بیت کار می‌کنیم، اظهارداشت: از دید پیمانکاری بسیار تمام سعی و تلاش شده که هزینه‌های تمام شده کاهش یابد و با همان قیمت مسکن‌ها تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه این هلدینگ در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها فعال است، افزود: این هلدینگ 85 هزار واحد در کل کشور در حال ساخت دارد که 5 هزار و 500 واحد در استان فارس است و تلاش می‌کنیم به موقع و براساس برنامه زمان‌بندی به سرانجام برسانیم.

گلاب‌کش تقاضا کرد که تامین زیرساخت‌هایی مثل برق، میلگرد و سیمان که سبب ایجاد مشکلاتی در ساخت مسکن شده بود با همت مسئولان استان برطرف شود.

محمود رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس نیز با ابراز رضایت از این همکاری اظهار کرد: انتظار داریم که 25 هزار سهم استان توسط این هلدینگ به خوبی و به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه گروه‌های هدف استان عمدتا از گروه‌های کم درآمد هستند، گفت: برای کاهش هزینه‌های تمام شده واحدهای مسکن تلاش شده که از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیجی استفاده شود که از این شرکت نیز انتظار داریم در هزینه‌ها کم درآمد بودن افراد و متقاضیان مورد نظر باشد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مورد دیگر زمان‌بندی پروژه‌ها است، افزود: امید است که به لحاظ زمان‌بندی مسکن به گونه‌ای پیش رود که به عنوان الگو برای دیگر سازندگان مسکن در استان فارس باشد و مورد دیگر کیفیت ساخت است، در مسکن مهر این فاکتور به خوبی رعایت نشد و امروز برخی از متقاضیان از مسکن‌ مهر راضی نیستند.

رضایی با بیان اینکه جانمایی و دسترسی به زیرساخت‌ها از دیگر موارد مورد انتقاد درباره مسکن مهر است، گفت: امید است که مسکن‌هایی که در جهش تولید مسکن ساخته می‌شود بهتر از مسکن مهر باشد و خطاهای مسکن مهر برطرف شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده در زمین‌های انتخاب شده برای مسکن ملی جای مناسب و صافی باشد، افزود: انتظار داریم با شروع خوب این حرکت در شیراز رضایت متقاضیان مسکن تامین شود و با وجود اینکه سهم ما بیش از 260 هزار واحد است اما آمادگی برای افزایش ظرفیت داریم.
 
انتهای پیام/س 
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان