کد خبر: ۱۵۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مطرح کرد؛

هدف‌گذاری برای ۳۰ درصد تفکیک زباله از مبدا

راضی با بیان اینکه با استانداردهای تعریف شده در برنامه ششم باید قریب به ۳۰ درصد تفکیک از مبدا داشته باشیم، اما این میزان هم اکنون ۱۰ درصد است و این فاصله بسیار زیاد است.
به گزارش شیرازه، سید حبیب راضی مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد، کاهش تولید و تفکیک از مبدأ را یکی از موضوعاتی عنوان کرد که در کشور بسیار برای آن تاکید شده است.

وی تاکید کرد: باید با رویکردهایی که در این حوزه همچون بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد، آن را افزایش دهیم.

راضی با بیان اینکه در حوزه پسماند ۲۳ عنوان فناورانه نیازسنجی شده است، گفت: این موضوع جای کار بسیار زیادی دارد و برنامه‌ریزی‌ها در دستور کار است تا به صنعتی شدن و به مرحله اجرا در آید.

ارزیابی مدیران شهری و استانی در حوزه عملکرد در مدیریت پسماند از دیگر موضوعاتی بود که راضی به آن اشاره کرد و افزود: نیاز است در این بخش تحولات اساسی انجام شود و مدیران برتر در این حوزه معرفی شوند.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر ورود جدی یاری‌گران جدید و سرمایه‌گذاران به حوزه پسماند است و باتوجه به اینکه در شهرهای ما به تعداد لازم ورود سرمایه‌گذار به این حوزه وجود ندارد، در این راستا از یکسال گذشته تلاش کردیم تا مدل‌هایی را در قالب بسته‌هایی متناسب با طرح‌های اجرایی به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جهت انجام و اجرای کار معرفی کنیم.

مدیرکل محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان به لزوم فراهم کردن زیرساخت های قانونی لازم برای ورود سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: قانون کمک به ساماندهی پسماندهای عادی توسط وزارت کشور مطرح و به تصویب رسید که معافیت مالیاتی فعالین حوزه مدیریت پسماند شامل جمع آوری، پردازش، حمل و نقل و ... از جمله مواد مطرح شده در این قانون است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان