کد خبر: ۱۵۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در فارس:

اصناف نباید در پرداخت مالیات مورد بی ‌انصافی قرار بگیرند

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه اصناف نباید در پرداخت مالیات مورد بی ‌انصافی قرار بگیرند، گفت: تعامل اصناف در بحث مالیات و سایر مباحث با دولت می‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.


به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان با گرامیداشت روز تشکیل جهاد سازندگی گفت: استان فارس به عنوان قطب کشاورزی در حوزه کشاورزی باید کارهای بزرگی به سبک و روش جهادی به انجام برساند.

وی  ادامه داد: هدفگذاری مناسب برای توسعه کشاورزی و دامداری استان و افزایش تولید باید مورد توجه باشد.همچنین مبارزه با تورم و کنترل قیمت‌ها باید در اولویت مسئولان استان باشد.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف آب در فصل گرما عنوان کرد: با اعمال ۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب می‌توانیم بدون مشکل از فصل گرما عبور کنیم و مردم باید این مهم را در اولویت روزانه خود در نظر داشته باشند.

آیت‌الله دژکام همچنین با تبریک روز اصناف نیز گفت: کاسب، حبیب خداست و به دلیل اینکه اصناف در جامعه نقش مهمی دارند به عنوان حبیب و دوست خدا نامیده شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: در خصوص مالیات نباید اصناف مورد بی ‌انصافی قرار بگیرند و تعامل اصناف در بحث مالیات و سایر مباحث با دولت می‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز گفت: رقابت سالم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید ضمن درس گرفتن از منش و رفتار ایشان به تفکرات مختلف احترام بگذاریم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: برای رفع نگرانی و گلایه مردم در مورد حیا، اخلاق و انسانیت در جامعه، مراجعه به روحانیت و منبر در سبک سنتی وجود دارد که اکنون نیز ناکارآمد نیست اما به بازسازی و تقویت نیازمند است و تذکر لسانی نیز در خصوص این موارد بخشی از وظیفه همگانی مردم در جامعه است که می‌تواند مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: تعریف وظیفه برای نیروی انتظامی در این خصوص موجب نمی‌شود تا از سایر افراد جامعه سلب تکلیف شود و در مسائلی مانند دستگیری سارقان بانک ملی شاهد ععملکرد موثر نیروی انتظامی بوده‌ایم که قابل تقدیر است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: حیا به عنوان یک صفت خوب مورد توجه و علاقه بسیاری از مردم است و برای ترویج و جهت دهی آن باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها را جهت دهی و برای آنها چارچوب‌های مشخصی در این خصوص تعریف کند.

آیت‌الله دژکام همچنین ضمن تاکید بر ترویج معنویت و مراقبه اجتماعی در جامعه گفت: در دین اسلام به مراقبت شخصی و اجتماعی همواره تاکید شده است و تمام اقشار جامعه باید به مراقبه توجه کنند.

او خاطرنشان کرد: بانوان در جامعه دینی و مراقبه اجتماعی جایگاه ویژه ای دارند که نمونه این مراقبه را می توان در حیا و عفت عنوان کرد و البته حیا و عفت علاوه بر بانوان باید در رفتار آقایان نیز در جامعه باشد اما برای زنان این ۲ صفت بسیار مهمتر است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تاکید کرد: حیا در راه رفتن، سخن گفتن و ... باید نمود داشته باشد و صرفا به پوشش نباید محدود شود و اگر در جامعه حیا و عفت باشد در مراقبت از جامعه می‌توانیم موفق عمل کنیم.

انتهای پیام
برچسب ها: شیراز ، امام جمعه ، اصناف
نظرات بینندگان