کد خبر: ۱۵۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

وضعیت پایداری شبکه برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست

سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط تامین برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نیست؛ با اجرای برنامه های مدیریت مصرف برق در تمامی بخش ها، تابستان امسال را با کم ترین محدودیت پشت سر خواهیم گذاشت که همکاری مردم در آن نقش به‌سزایی دارد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با بیان اینکه در سال گذشته محدودیت ها از 29 اردیبهشت ماه آغاز شده بود، گفت: بعد از تابستان سال 1400 وزارت نیرو برنامه مفصلی را برای احداث و تعمیرات نیروگاهی تدوین کرد و بر اساس این برنامه توانستیم تعمیرات نیروگاهی و تعمیرات شبکه های برق که معمولا به صورت متعارف تا پایان خرداد به طول می انجامد را پایان اردیبهشت ماه به اتمام برسانیم و رکوردی را در این زمینه ثبت کنیم.

رجبی مشهدی در خصوص تامین برق صنایع در تابستان ابراز داشت: امسال توافق خوبی با وزارت صمت داشتیم که بر اساس آن قرار شد صنایع بزرگ تعطیلات خود را به تابستان و روزهای اوج مصرف موکول کنند تا از این طریق به ما در امر برق رسانی به سایر مشترکان یاری رسانند.

وی ادامه داد: طرح مدیریت مصرف صنایع شامل 92 درصد صنایع نمی شود و وضعیت شهرک های صنعتی بسیار متفاوت است به طوری که محدودیت شرکت های صنعتی تنها یک روز در هفته آن هم با اعلام قبلی است، در صورتی که در سال گذشته محدودیت شرکت های صنعتی روزانه انجام می شد و در واقع امسال برنامه‌هایی تدوین شده تا واحدهای صنعتی با کمترین محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: از دیگر اتفاق خوب امسال در صنعت برق، تدوین طرح های تشویقی بسیار خوب در بخش خانگی است؛ می توان گفت امسال طرح های تشویقی 10 برابر سال گذشته است.

وی افزود: بر اساس این طرح به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف 500 تومان پاداش تخصیص داده شود؛ اگر شهروندی در مناطق عادی کشور مانند تهران و شیراز که منطقه عادی محسوب می شود، 300 کیلووات ساعتی که میزان مصرف آن مشخص شده را به 250 کیلووات ساعت کاهش دهد قبض آنها رایگان می شود و با بیش از این میزان صرفه جویی  پاداش  هم دریافت خواهد کرد.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: این هفته روزهای گرمی را تجربه خواهیم کرد به طوری که دمای هوا در خوزستان به بالای 50 درجه خواهد رسید؛ لذا لازم است هموطنان عزیز با ادامه همکاری خوبی که تاکنون با صنعت برق داشته اند، با خاموشی حتی یک چراغ اضافه و عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف (13 تا 17) در تامین برق پایدار همه مشترکان به خصوص مشترکان مناطق گرمسیر به ما یاری رسانند. 

انتهای پیام/س
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان