کد خبر: ۱۵۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

آغاز عملیات پاکسازی و لایروبی آب رودخانه کر

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت از لایروبی رودخانه کر در محدوده پل شهدای گمنام خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شهرستان های شیرازه، عملیات پاکسازی و لایروبی محیطی آب رودخانه در منطقه پل شهدای گمنام(پل خان) مرودشت با همکاری اداره های مربوط به این موضوع آغاز شد.

روح اله کریمی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت گفت: با توجه به اهمیت پاکسازی و رفع کانون های گسترش بیماری سالک و بهسازی و زیباسازی محیط ورودی شهر مرودشت، با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری اداره های مربوط به موضوع نسبت به پاکسازی و لایروبی زباله های جمع شده در آب رودخانه در محوطه زیر پل شهدای گمنام (پل خان) اقدام شد.

وی افزود: آلودگی آب این محدوده به سبب تلنبار شدن زباله و ورود فاضلاب به این منطقه بوده است که سبب ایجاد بوی نامطبوع و تبدیل شدن به کانون بیماری های مختلف و خراب شدن جلوه ورودی شهر مرودشت گردیده بود که پس از برگزاری نشست های تحلیلی و بررسی وضعیت بهداشتی، راهکارهای رفع مشکل ارائه و پس از هماهنگی های لازم نسبت به پاکسازی محیط اقدام شد.

 کریمی با اشاره به این نکته که فرآیند تجزیه زباله در طبیعت بسیار زمان بر است تصریح کرد: نريختن زباله در طبيعت بايد در بين مردم فرهنگ سازی شود و مردم يقين بدانند كه اين كار غيرمنطقي در واقع آسيب به سلامت خود، جانواران و محیط زیست است که خسارات جبران ناپذیری به وجود می آورد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان