کد خبر: ۱۵۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

تنها دو شهرستان در وضعیت زرد کرونایی به سر می برند/ نقشه استان فارس به رنگ آبی درآمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان های استان فارس گفت: در حال حاضر دو شهرستان سرچهان و قیروکارزین در وضعیت زرد و دیگر شهرستان ها، در وضعیت آبی کرونایی هستند.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشی شیراز دستیابی به وضعیت کنونی کرونا در استان را حاصل تلاش و مجاهدت شبانه روزی مدافعان سلامت در طی بیش از دو سال گذشته، در خط مقدم مبارزه با کرونا دانست و افزود: این تلاش ایثارگرانه با حمایت مسوولان و مشارکت آگاهانه مردم استان، توانست زمینه ساز بازگشت آرامش به سطح جامعه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم زمینه ساز وضعیت آرام کنونی پس از بیش از دو سال بحران کرونا در کشور، گسترش پوشش واکسیناسیون سراسری در کشور بوده است، ادامه داد: این موفقیت با تلاش دولت و مجموعه وزارت بهداشت، توانست روزهای بحرانی کرونا را به روزهای آبی تبدیل سازد.

حسینی تداوم پوشش واکسیناسیون کرونا در کشور را از مهم ترین اولویت های کنونی مجموعه سلامت برشمرد و گفت: در وضعیت کنونی، با وجود کاهش آمارهای کرونا در کشور، اما همچنان شاهد ابتلای روزانه تعدادی از هموطنان به این بیماری هستیم و نیاز است افرادی که دزهای واکسن خود را به طور کامل دریافت نکرده اند، در این زمینه اقدام کنند تا شاهد افزایش ایمنی فردی و عمومی در برابر خطر این بیماری باشیم.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین از افراد مبتلا به بیماری های خاص، بیماری های زمینه ای و کادر درمان خواست تا با دریافت مرحله جدید واکسیناسیون، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

وی ضمن دعوت از تمامی مردم استان به تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به ویژه در مواردی مانند اجتماعات و مکان های سربسته افزود: آرامش کنونی کرونا با مشارکت و همکاری مردم، می تواند به موفقیت به صفر رساندن آمار روزانه ابتلا در کشور و استان منجر شود.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان