کد خبر: ۱۵۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

ضرورت کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق دستگاه‌های دولتی

مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق فارس خواستار همکاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای گذر از پیک مصرف شد و بر لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف در دوایر دولتی تاکید کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،فرشید رستمی با تاکید بر اینکه در تابستان بیش از هر زمان دیگری نیازمند همکاری همه مشترکان برای کاهش مصرف برق در استان هستیم، گفت: با توجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از سیستم‌های سرمایشی، شاهد افزایش چشمگیر بار شبکه سراسری برق خواهیم بود که این امر ضرورت مشارکت و همراهی همه مشترکان از جمله مشترکان اداری برای تامین برق مطمئن و پایدار دوچندان می‌کند.

رستمی اضافه کرد: براساس بخشنامه اخیر هیئت وزیران، تمام مشترکان اداری (دوایر دولتی) موظف شده‌اند در ساعات اداری به میزان حداقل۳۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیراداری به میزان ۶۰ درصد مصرف خود را در بازه زمانی خرداد تا پایان مرداد، کاهش دهند.
این مقام مسئول در ادامه از پرداخت بیش از ۱ میلیارد ریال پاداش به ۲۴۳ مشترک برق اداری همکار در طرح کاهش پیک بار تابستان سال گذشته خبرداد و گفت: امسال نیز این مشارکت و تعامل به صورت مستمر ادامه یابد.

وی همچنین به ارائه راهکار‌های کاهش مصرف برق در اداره‌ها در فصل پیک مصرف اشاره و اضافه کرد: خاموش کردن وسایل برقی و چراغ‌های دوایر مختلف بعد از ساعت اداری، استفاده از نور طبیعی در طول روز، بستن در و پنجره‌ها هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، توجه به دمای آسایش و تنظیم درجه کولر برروی ۲۴ تا ۲۶ درجه، استفاده از دورکند کولر آبی، بهره مندی از چراغ‌های فوق کم مصرف LED و هوشمند و همچنین به کارگیری مولد‌های خود تامین در ساعت پیک مصرف می‌تواند به کاهش مصرف برق مشترکان اداری کمک قابل توجهی کند.
نظرات بینندگان