کد خبر: ۱۵۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس:

پس از سالها توسعه شمال غرب وقت آن است که به جنوب شهر هم التفاتی شود

فرخ زاده گفت: در بلوار نصر شرقی دو اثر تاریخی قصر ابونصر و برم دلک وجود دارند و ورود سرمایه گذار به احیا و بازسازی آنها را تسریع می‌کند.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بازدید از مجموعه قصر ابونصر در شیراز عنوان کرد: پس از سالها توسعه شمال غرب وقت آن است که به جنوب شهر هم التفاتی شود. در بلوار نصر شرقی دو اثر تاریخی قصر ابونصر و برم دلک که خاستگاه شکل گیری اولیه شهر شیراز نیز هستند، وجود دارد که احیا و بازسازی این دو اثر برای جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار اهمیت دارد و جزء داشته‌های تاریخی ارزشمند شیراز محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز در حال حاضر با تملک حدود ۹ هکتار و اجرای طرح ۷ هکتاری، قسمتی از این مجموعه ۳۲هکتاری را با احداث پارک احیاء کرده افزود:  با توجه به وسعت زیاد این مجموعه و هزینه‌های آن، با آماده سازی زمینه برای سرمایه گذاری مولد و مشارکت با مالکین، احیاء و بازسازی این مجموعه با سرعت و کیفیت و رویکرد مردم نهاد انجام خواهد شد.
 
فرخ‌زاده با اشاره به اینکه در این مجموعه از لحاظ اقلیم علاوه بر آثار تاریخی جاذبه‌های طبیعی، کوه‌ها و ارتفاعات بسیار زیبایی نیز وجود دارد که می‌توان در طراحی این مجموعه از این عناصر نیز الهام گرفت، عنوان کرد: برای احیاء و بازسازی این اثر تاریخی باید طراحی آن متناسب با محیط مجموعه انجام گیرد و همچنین با توجه به اینکه در گذشته اطراف آن ساخت و سازهای غیر مجاز انجام گرفته و تمام راه‌های ورودی به این مجموعه نامتناسب است، باید در خصوص ورودی به این مجموعه نیز اقدامات لازم انجام گیرد.
 
معاون استاندار فارس با اشاره به حساسیت های موجود در اداره کل میراث فرهنگی در خصوص احیای این مجموعه خاطرنشان کرد: با جلسات و کارشناسی‌های انجام گرفته و درجه بندی اطراف اثر، این آمادگی وجود دارد که کل مجموعه قصر ابونصر احیاء و بازسازی شود.
 
به گفته وی این بازدید به همت شهرداری منطقه هفت و‌ با همراهی کمیسیون سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر و میراث استان انجام پذیرفت.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان