کد خبر: ۱۵۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
سرپرست اداره کل استاندارد فارس اعلام کرد؛

افزایش بازرسی و نظارت بر وسایل شهربازی های استان فارس

رزمجو گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و استفاده شهروندان از مراکز تفریحی نظارت و بازرسی از شهربازی های استان فارس افزایش خواهد یافت.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد مهدی رزمجو سرپرست اداره کل استاندارد فارس، گفت: با فرا رسیدن فصل گرما و تعطیلی مدارس، اداره کل استاندارد نیز بازرسی‌های خود را از شهرهای بازی‌های استان افزایش داده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان این که در کل استان و حتی روستاها هرگونه وسیله بازی و تفریحی و زمین‌های بازی در شهربازی باید تائیدیه استاندارد داشته باشد، افزود: در غیر این صورت مسؤولیت هرگونه اتفاقی به عهده صادر کننده مجوز و مالک وسیله بازی است بنابراین تمام شهرداری‌های استان و مسؤولان دهیاری بدون تائیدیه استاندارد نباید اجازه بهره برداری از وسایل شهربازی را صادر کنند.

رزمجو از شهروندان خواست هنگام استفاده از وسیله بازی به گواهینامه استاندارد نصب شده در ورودی شهر بازی توجه کرده و در صورت نبودن گواهینامه استاندارد در ورودی شهر بازی به هیچ وجه از وسبله بازی استفاده نکنند.

سرپرست اداره کل استاندارد فارس تاکید کرد: وسایل بازی و تفریحی که در مکان‌هایی به نام خانه بازی و یا در مهدکودک‌های زیر نظارت بهزیستی و یا هر مکان دیگری وجود دارند مشمول استاندارد اجباری بوده و استفاده از آن‌ها بدون تاییده استاندارد ممنوع است.

رزمجو افزود: در یک سال گذشته یک هزار و ۲۳۷ مورد بازرسی از دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی استان صورت گرفته که ۵۴۳ دستگاه گواهینامه استاندارد خود را دریافت و ۲۴۲ دستگاه هم در مرحله تمدید گواهینامه استاندارد خود هستند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تأمین ایمنی و سلامت مصرف کنندگان دستگاه‌ها و تجهیزات شهربازی در کشور این دستگاه‌ها مشمول استاندارد اجباری هستند.

انتهای پیام/ر

برچسب ها: شهربازی ، شیرازه ، شیراز ، فارس
نظرات بینندگان