کد خبر: ۱۵۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس خبر داد:

سهم هفت درصدی فارس از مصرف گاز طبیعی کشور

طاهری از سهم هفت درصدی فارس از مصرف گاز طبیعی کشور خبر داد و گفت: به منظور توسعه و جایگزینی سوخت‌های پاک و غیر آلاینده، احداث 10 باب جایگاه‌ سی‌ان‌جی در استان در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، اسداله طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار، مکان‌یابی اصولی برای احداث جایگاه جدید در سطح استان و ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌های موجود را از برنامه‌های این منطقه در راستای جایگزینی سوخت‌های پاک و غیر آلاینده برشمرد.

طاهری ضمن قدردانی از تلاش کارکنان و مالکین جایگاه‌ها در عرصه سوخت‌رسانی مطلوب و به موقع گفت: با توجه به سهم هفت درصدی استان از مصرف سی‌ان‌جی در کشور، توسعه این جایگاه‌ها و استفاده بیشتر از این سوخت پاک و ارزان از اولویت‌های این منطقه بوده و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در این حوزه مهیا است.

وی با بیان این موضوع که روزانه تعداد یکصد و 50 هزار خودرو در فارس از سوخت پاک استفاده می‌کنند، اظهار کرد: افزایش تعداد جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سطح استان به ویژه در کلانشهر شیراز می‌تواند سهم قابل توجهی در صرفه‌جویی بنزین و کاهش آلودگی هوا داشته باشد و از همین رو تعداد 10 باب جایگاه جدید در سطح استان در دست احداث است.

این مقام مسئول با اشاره به وسعت استان فارس و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی جنوب کشور افزود: به طور میانگین روزانه بیش از یک میلیون و 600 هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در استان مصرف می‌شود که این مهم از طریق 130 باب جایگاه سی‌ان‌جی فعال در استان محقق شده است.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: نفت ، گاز ، استان فارس ، فارس
نظرات بینندگان