کد خبر: ۱۵۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
با پیگیری شیرازه انجام شد:

مهلت ۷ روزه فرماندار اقلید به کارخانه قند برای رفع بوی نامطبوع ناشی از سیستم تصفیه پساب

فرماندار اقلید با اشاره به پیگیری و بازدیدهای انجام شده از سیستم تصفیه پساب کارخانه قند این شهر درراستای رسیدگی به مطالبه و دغدغه مردمی از بوی نامطبوع و آزاردهنده در برخی از نقاط سطح شهر، تصریح کرد: طبق تأکیدهای صورت گرفته، کارخانه قند اقلید موظف است ظرف 7 روز، از تاریخ 29 خردادماه جاری، نسبت به بهینه سازی و رفع آلودگی مطابق با استانداردهای محیط زیستی اقدام کند.

مهلت چند روزه به کارخانه قند برای رفع بوی نامطبوع ناشی از سیستم تصفیه پساب

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، بوی نامطبوع برخواسته از کارخانه قند شهر اقلید موجب نارضایتی و آزردن اهالی شهر به ویژه محلاتی ازجمله خیابان های حافظ، معلم، شهرک امام (ره) و... شده است.

با توجه به گرم شدن هوا و الزام به بسته بودن در و پنجره منازل مسکونی برای عدم استشمام این بوی بد و نامطبوع، مردم شهر اقلید رسیدگی هرچه سریع تر این مشکل از مسؤولان مربوطه و رفع این معضل را خواستار شده و طی تماس با سامانه مطالبات مردمی دشیرازه خواستار پیگیری ابن مشکل شدند.

شهرام منصوری فرماندار شهرستان اقلید در گفت و گو با خبرنگار شیرازه با اشاره به بازدیدها و پیگیری های انجام شده بر لزوم رفع هرچه سریع تر این مشکل توسط مسؤولان کارخانه قند تأکید کرد و گفت: با توجه به بروز این مشکل  و در راستای رسیدگی به مطالبه مردمی، از سیستم تصفیه پساب کارخانه قند بازدیدهایی صورت گرفت.

وی با تأکید بر اینکه خادم مردم بوده و رسیدگی به مطالبات بحق آن ها، وظیفه اصلی مسؤولان است، عنوان کرد: به استناد ماده 9 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، کارخانه قند موظف شد طی 7 روز (پس از ابلاغ نامه محیط زیست که 29 خردادماه جاری بود)، نسبت به بهینه سازی و رفع آلودگی مطابق با استانداردهای زیست محیطی و انجام آزمایش توسط یکی از آزمایشگاه های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست و ارسال نتایج به اداره محیط زیست شهرستان اقدام نماید.

منصوری با بیان اینکه علیرغم فرصت قانونی 7 روزه، تأکید شد که این مشکل در کوتاه ترین زمان ممکن(کمتر از 7 روز)، رفع شود، تصریح کرد: درصورت عدم رفع آلودگی، براساس مقررات و قوانین سازمانی و مراجع قضایی با واحد موردنظر برخورد می شود.

به گزارش شیرازه، مسؤولان كارخانه قند اقلید نیز جهت برطرف کردن مشکل در طی چند روز آینده قول مساعد دادند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه پس از پایان مهلت ذکر شده موضوع را مجدد پیگیری نموده و در صورت اجرایی نشدن قطعاً از مسئولان استانی مطالبه‌گری خواهد نمود.

انتهای پیام/س/ی
نویسنده :
مرضیه یحیی پور
نظرات بینندگان