کد خبر: ۱۵۴۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خبرداد:

دریافت هرگونه وجه بجز حق بیمه و هزینه کتاب هنگام ثبت نام دانش آموزان در مدارس فارس ممنوع است

عسکری گفت: در هنگام ثبت نام دانش اموزان در مدارس فارس، دریافت هرگونه وجهی توسط مدرسه بجز حق بیمه و هزینه کتاب ممنوع بوده و در صورت مشاهده افراد می توانند از طریق ادارات اموزش و پرورش سراسر استان پیگیری نمایند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدخلیل عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس در پنجمین برنامه ملاقات مردمی در مساجد شهر در جمع نمازگزاران مسجد سیدالشهدای شیراز گفت: حضرت امام خمینی(ره) با اعتماد به خدا، مردم و خود حرکت عظیمی را رهبری کردند.

عسکری تصریح کرد: اگر بخواهیم به گفتمان انقلاب برگردیم باید مسئولین درکنار مردم بوده و خود را خدمتگزار آن ها بدانند‌.

وی افزود: حضور مسئولین در مسجد می تواند ارتباط آنان با مردم را فراهم آورد که باید حتما مورد توجه قرار گیرد.

عسکری خاطرنشان کرد: مساجد، پایگاه مردمی و مکتبی است که باید نقش اصلی خود را در زمینه ی تربیتی و رفع مشکلات مردم را ایفا نمایند. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: آموزش و پرورش بدون همکاری خانواده ها نمی تواند رسالت خود را تکمیل کند چرا که تربیت فعالیتی همه جانبه می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه  خانواده در تربیت فرزندان نقش بسزایی دارند، افزود: باید ارتباط مسجد، مدرسه و منزل تقویت شود تا موجبات رشد صحیح فراهم شود.

وی بیان کرد: در تابستان تمامی مکان های ورزشی آموزش و پرورش استان بصورت رایگان بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با کانون های مساجد در اختیار کانون های مساجدی که در انها دانش اموزان فعالیت میکنند قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به عدالت آموزشی گفت: بدنبال رفع تبعیض و ارائه ی تجهیزات با نگاه عدالت گرایانه، قرارگاه عدالت تربیتی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

عسکری خاطر نشان کرد: رویکرد پرورشی و روحیه ی تربیتی بعنوان اولویت اصلی در انتخاب مدیران مدارس قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس درپایان گفت: به همه ی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان تاکید می کنم که حداقل یک شب در هفته را به منظور ارتباط با مردم در مساجد مشخص نمایند.

گفتنی است: مسجد و حسینیه ی سید الشهدا واقع در محدوده آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان