کد خبر: ۱۵۴۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت:

سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال ارائه صحیح مفاهیم دین و سبک زندگی است

غلامی سعادت آبادی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی به دنبال ارائه شیوه صحیح سبک زندگی، انتقال درست مفاهیم دینی و  گفتمان سازی در راستای فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت الاسلام والمسلمین سعید غلامی سعادت آبادی امروز عصر ۳۱ خرداد ماه در نشست خبری که به مناسبت هفته سازمان تبلیغات اسلامی و اطلاع رسانی دینی برگزار شد، بیان کرد: رسالت اصلی سازمان تبليغات اسلامی این است که مفاهیم و فرامین دینی را به درستی منتقل کند.

غلامی سعادت آبادی تصریح کرد: انتقال مفاهیم دین در وهله اول بر عهده پیامبران است و پس از آن بر عهده امامان است و در مرحله بعد بر عهده افرادی است که علوم دینی را فرا گرفته اند و این رسالت علمای دین است.

وی در خصوص وضعیت و جایگاه مبلغان دین در شهرستان مرودشت بیان کرد: شهرستان مرودشت با توجه به جایگاهی که به لحاظ موقعیت جغرافیایی، جمعیتی و آب و هوایی... در استان فارس دارد، جایگاه ویژه و مهمی در استان فارس داشته و مبلغینی که در این شهرستان هستند همه اوصاف لازم را برای تبلیغ دین دارند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت تصریح کرد: مبلغینی که به دنبال موفقیت در تبلیغ خود هستند، باید در وهله اول ایمان و آگاهی بالایی داشته باشند و مکانی را که برای تبلیغ در آن حضور می یابند، بشناسند و با شناخت در مکان تبلیغ حضور یابند.

وی به سختی های تبلیغ در عصر پیامبر اکرم(ص) و معصومین اشاره و اظهار کرد: تبلیغ دین سختی های خاص خودش را دارد و فرد مبلغ باید صبر داشته باشد.

غلامی بیان کرد: مبلغ باید قاطعیت داشته باشد و در کار خود استوار و محکم باشد.

وی مبلغ را طبیب روح خواند و افزود: همان طور که پزشک طبیب جسم است و برای بیمار دلسوزی می‌کند، مبلغ نیز طبيب روح است و باید با دلسوزی به درمان روح فرد بپردازد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مرودشت بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی های روحانیون مبلغ در سطح شهرستان مرودشت حسن خلق و نیکی است.

وی در خصوص اهمیت تبلیغ اظهار کرد: هر هدفی که ما در ذهن مان تجسم می‌کنیم با تبلیغ درست به وقوع می پیوندد و اینکه امروزه انقلاب اسلامی در این جایگاه بزرگ ایستاده است بدین خاطر است که بیاناتت رهبری‌ را به درستی تبلیغ کرده است.

غلامی سعادت آبادی تصریح کرد: تبلیغات اسلامی به دنبال ارائه شیوه صحیح سبک زندگی، انتقال درست مفاهیم دینی و  گفتمان سازی در راستای فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کنونی بیشتر حول محور بیانیه ی گام دوم انقلاب و جهاد تبیین است 

این مقام مسئول افزود: یکی از رسالت های سازمان تبلیغات اسلامی، آشنا کردن مردم با سیره زندگی امام خمینی(ره) است و سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال این است که نگذارد دشمن به همراه رسانه هایش از انقلاب اسلامی هویت زدایی کند.

وی در خصوص فرهنگ ناب ایرانی اسلامی تصریح کرد: رگه های ارتجاع در کشور نفوذ کرده و ما نباید بگذاریم رگه های ارتجاع هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. ما فرهنگ اصیلی داریم و رگه های ارتجاع به دنبال خود تحقیری در بین افراد جامعه و میل و گرایش دادن مردم به سبک زندگی غربی هستند. 

رییس سازمان تبلیغات اسلامی به تلاش دشمنان اشاره کرد و افزود: ما باید دروغ ها و عملیات روانی دشمن را افشا کرده و دارای حالت تهاجمی باشیم.

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری کسانی که به دنبال القای حس ناامیدی در جامعه هستند در حال بازی در زمین دشمن هستند و میخواهند اعلام کنند که کشور به بن بست رسیده است.

غلامی در خصوص مراحل تبلیغات اظهار کرد: تبلیغ علمی، تبلیغ عینی و تبلیغ به صورت چشاندن معارف سه مرحله تبلیغ از پایین ترین مرحله تا بالاترین مرحله است. 

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان