کد خبر: ۱۵۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۱ تير ۱۴۰۱

فرهنگیان بازنشسته فارس در انتظار دریافت پاداش خدمت ۳۰ ساله خود

فرهنگیان بازنشسته استان فارس در سال ۱۴۰۰ تاکنون پاداش های بازنشستگی خود را دریافت نکرده و این امر مشکلاتی را برای این قشر پدید آورده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، با توجه به درخواست های فرهنگیان بازنشسته در خصوص عدم پرداخت پاداش های بازنشستگی و مشکلات معیشتی که برای این عزیزان پیش آمده، به سراغ یکی از مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس رفتیم. 

4 هزار و 700 فرهنگی سال گذشته بازنشسته شدند

مرتضی پورجعفر سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تعداد فرهنگیان بازنشسته استان فارس در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: ۴ هزار و هفتصد نفر از فرهنگیان استان فارس در سال ۱۴۰۰ بازنشسته شدند.

پورجعفر افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵ حکم بازنشستگی برای فرهنگیان فارس زده شده و پیش بینی می شود تعداد فرهنگیان بازنشسته این استان در سال ۱۴۰۱ حدو ۶ هزار و ۹۹۵ نفر باشد.

وی در رابطه با پاداش پایان خدمت فرهنگیان تصریح کرد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی فارس در سال ۱۴۰۰ در حال تامین اعتبار می باشد و تاکنون پرداختی بابت سال ۱۴۰۰ انجام نگردیده است.

پرداختی پاداش بازنشستگان متناسب با تخصیص اعتبار انجام می‌شود

 صادق ستاری فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش پیش از این در یک مصاحبه در خصوص گلایه فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰، نسبت به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت‌‌شان، در فروردین ماه ۱۴۰۱ اظهار کرد: اعتبار پاداش پایان خدمت ۱۴۰۰ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دیده شده است.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: به محض تخصیص اعتبار، وزارت آمورش و پرورش برای پرداخت اقدام می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که «احتمال پرداخت پاداش پایان خدمت چه زمانی خواهد بود؟»، گفت: ممکن است تخصیص در چند نوبت در طول سال ۱۴۰۱ انجام شود و لذا پرداختی پاداش بازنشستگان متناسب با تخصیص اعتبار انجام می‌شود.

ستاری‌فرد افزود: پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان مطابق سنوات گذشته، معمولا مرداد و شهریور انجام می‌شود اما وزارتخانه تلاش دارد با همکاری سازمان برنامه و بودجه هرچه زودتر مطالبات بازنشستگان را پرداخت کند.

به گزارش شیرازه، فرهنگیان بازنشسته فارس از همان روزهای ابتدایی بازنشستگی شان در سال ۱۴۰۰ تاکنون در انتظار پاداش بازنشستگی هستند تا با این پاداش و انجام برنامه ریزی اقتصادی، آن فعالیتی را که مایل هستند انجام دهند.

اکنون وارد چهارمین ماه سال ۱۴۰۱ شده ایم و هنوز خبری از پرداخت پاداش های بازنشستگان فرهنگی نیست و معلوم هم نیست این قشر فرهیخته چند روز دیگر باید برای دریافت حق قانونی خود چشم انتظار باشند.

این عدم پرداخت به موقع پاداش ها، برنامه ریزی های آنها را بر هم زده و برای برخی از فرهنگیان نیز مشکلات معیشتی را پدید آورده است. 

رحمانی یکی از بازنشستگان فرهنگی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: ۳۰ سال خدمت صادقانه کردیم و اکنون برای حق قانونی خود، باید چشم انتظار باشیم و مشخص نیست دقیقا چه زمانی پاداش ها پرداخت می شود.

مومنی یکی دیگر از فرهنگیان بیان کرد: قدرت خرید در سال ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ کاملا متفاوت است و اگر سال گذشته و به محض بازنشستگی این مبلغ پرداخت شده بود می توانستیم به زندگی مان سر و سامان داده و مراسم ازدواج فرزندان مان را برگزار کنیم.  

پرداخت اقساطی پاداش، قدرت مانور در هزینه کرد را از بازنشستگان فرهنگی گرفته است

یکی دیگر از مشکلات دیگر این قشر که در گفتگو با خبرنگار شیرازه بر آن تاکید شد، پرداخت پاداش بازنشستگی در چند قسط است و معتقدند که با دریافت یکباره کل مبلغ پاداش بازنشستگی، می توانند تصمیم بهتری برای نحوه هزینه کرد این پاداش نمایند اما پرداخت این پاداش ها در چند قسط، قدرت مانور آنها را برای ساخت آینده ای بهتر و حل مشکلات شان کاهش می دهد.

 بازنشستگان سایر نهادها معمولا در اسرع وقت پاداش خود را دریافت کرده اما در مورد فرهنگیان بازنشسته تقریبا هرساله شاهد این عدم پرداخت به موقع پاداش ها، هستیم و این امر مشکلاتی را برای فرهنگیان پدید می آورد و لازم است دولت و مجلس با ایجاد ساز و کارهای مناسب و عملی، اقدامی جدی در این راستا برداشته و این مشکل را برای همیشه حل کنند.

 انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان