کد خبر: ۱۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲ تير ۱۴۰۱
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی فارس در گفتگو با شیرازه خبر داد:

نصب یک هزار و ۷۹۰ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های فارس

جمالی از نصب یک هزار و ۷۹۰ دستگاه نصب دستگاه کارتخوان هوشمد در نانوایی های فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، مهدی جمالی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: سهمیه آرد نانوایی ها کاهش نداشته و بعضا ما به نانوایی ها سهمیه آرد مازاد هم تزریق کردیم.

جمالی تصریح کرد: به خاطر تفاوت قیمتی که بین قیمت تمام شده آرد و قیمت آرد یارانه ای وجود دارد، کارگروه آرد و نان هر شهرستان باید نظارت دقیقی داشته باشد و اگر نظارتی نشود به خاطر تفاوت قیمتی که بین قیمت تمام شده آرد و قیمت آرد یارانه ای وجود دارد این آرد تمایل به فرار از شبکه دارد.

وی از افزایش چند برابری نظارت ها خبر داد و افزود: در این مدت نظارت های ما تا سی برابر افزایش پیدا کرده اما راهکار اصلی این است که ساختار باید اصلاح گردد و این بستر فسادآلود برچیده شود و دولتمردان باید به سرعت تصمیم بگیرند تا از این مرحله عبور کنیم.

وی در رابطه با روند نصب دستگاه های کارتخوان هوشمند در نانوایی های فارس، اظهار کرد: 3 هزار و 397 واحد نانوایی در سطح استان وجود دارد و تاکنون 1790 دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های استان فارس نصب شده که از این تعداد 570 دستگاه کارتخوان در نانوایی های شهر شیراز و بقیه در نانوایی های سایر شهرستان های فارس نصب شده است.

جمالی اظهار کرد: باید پروانه کسب، کد ملی و کد مالیاتی نانوا توسط شاپرک بررسی شده و برای نانوایی شناسه یونیک صادر می شود و به بانک ابلاغ شده و دستگاه کارتخوان در اختیار نانوایی ها قرار می گیرد.

وی بر برخوردهای سختگیرانه با نانوایی های متخلف تاکید و اشاره کرد: هفته گذشته با حضور بازرسان ما در بلوار اتحاد و میانرود واحدهای نانوایی که تخلف کرده و عنوان کرده بودند آرد ندارند پلمپ شدند و این در حالیست که وقتی بازرسان ما به نانوایی مذکور در بلوار اتحاد مراجعه کرده بودند 64 کیسه آرد در نانوایی وجود داشت که نانوا پخت نکرده بود.

مدیر کل غله فارس مدیر کل غله و خدمات بازرگانی فارس افزود: هنگامی که بازرسان ما به نانوایی واقع در میانرود نیز مراجعه کردند متوجه شدند 120 کیسه آرد در نانوایی وجود داشته اما نانوا به بهانه ی نداشتن آرد از پخت نان امتناع کرده است.

 جمالی در پایان تصریح کرد: نحوه برخورد با نانوایی ها در هر شهرستان بر اساس تصمیمات شخص فرماندار به عنوان رییس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان و سیاست های اتخاذ شده در این کارگروه است.

انتهای پیام/ر 
برچسب ها: شیرازه ، نانوایی ، غله ، آرد
نظرات بینندگان