کد خبر: ۱۵۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۰۲ تير ۱۴۰۱

۱۸ پروژه ورزشی در استان فارس افتتاح شد

۱۸پروژه ورزشی با حضور استاندار فارس به صورت همزمان از طریق ارتباط زنده در فارس افتتاح شد
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، صادق ستاری فرد معاون وزیر آموزش و پرورش امروز صبح در نشست با فرهنگیان استان فارس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارداشت: برای توسعه نشاط در میان مدارس و دانش‌آموزان باید ابتدا‌ به زیرساخت‌های ورزشی توجه شود.

وی با بیان اینکه در این راستا نهضت ملی ایجاد 2100 فضای ورزشی مزین به نام شهید سلیمانی آغاز شد، گفت: با پای کار آمدن خیرین و مشارکت استان‌ها اقدامات خوبی و در عرض 90 روز یک کار جهادی انجام شد به صورت نمونه در فارس هر 2 روز یک پروژه ایجاد شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که تحول جز با اقدام جدی و مجاهدانه رخ نمی‌دهد، تاکید کرد: افتتاح‌های پروژه‌های ورزشی یک اقدام مجاهدانه است.

محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه توسعه ورزش برای جوانان و نوجوانان لازم است چراکه سلامت جسمی آنها از این طریق تامین می‌شود، گفت: آموزش و پرورش مجاهدانه مشغول خدمت هستند و اولویت‌دارترین جامعه هدف را این دستگاه دارد.

وی با اشاره به افتتاح پروژ‌ه‌های ورزشی استان فارس به نام شهید سلیمانی افزود: یکی‌ از ویژگی‌های این پروژ‌ه‌ها این بود که منحصر به یک محدوده نمانده و همه نقاط استان برای تعریف پروژه دیده شده است.

ایمانیه تاکید کرد: قول می‌دهیم در کنار مجموعه آموزش و پرورش تا آخر باشیم و آخرین پروژه هم در عرض یک سال آینده جمع‌بندی و نهایی شود.

محمدخلیل عسگری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در این مراسم اظهارداشت: در راستای فرمایشات رهبری 3 مسئله در دستور کار قرار گرفت که نخستین آن اجرایی کردن و بومی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که امروز گزارش آن ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای بیانیه گام دوم و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی دیگر محورها و اولویت آموزش و پرورش استان است، گفت: توصیه وزارت خانه همواره تکریم‌ فرهنگیان بوده که به عنوان یک‌ سیاست راهبردی در استان فارس دنبال می‌شود.

عسگری با بیان اینکه ارتباط با دستگاه‌ها یکی از دغدغه‌های وزیر است که امروز 20 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف اجرایی منعقد می‌شود،‌ افزود: ارتباط مردمی مورد دیگری است که در آموزش و پرورش فارس مدنظر قرار گرفته و هفته‌ای یک شب دیدار مردمی در مساجد برگزار می‌شود با این هدف که ارتباط مسجد، مدرسه و منزل تقویت شود.

وی با بیان اینکه ارتباط با مجمع نمایندگان مجلس از برنامه‌های اساسی است که از این ظرفیت به صورت کامل استفاده می‌شود و یک همکاری خوبی است،‌ عنوان کرد: ارتباط و جلب مشارکت خیرین از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش استان فارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس عنوان کرد: اهتمام بر اجرای نظام رتبه‌بندی از دیگر اقدامات دولت بوده است، از سال 79 تا 90 رتبه‌بندی مطرح بود اما هیچ اتفاقی نیفتاد، از 90 تا 1400 هم علیرغم مطرح شدن آن اما اتفاق خاصی نیفتاد تا اینکه در سال 99 مجلس وارد شد اما دولت اراده‌ای برای اجرا نداشت، با روی کار آمدن دولت سیزدهم اعتبار‌ 20 هزار میلیاردی برای 3 سال به 38 هزار میلیارد رسید و ابلاغ مدیران کل برای هیئت ممیزی صادر شد.

وی با بیان اینکه تسهیل نظام رتبه‌بندی از دیگر اقدامات دولت و وزارت آموزش و پرورش بود که تبیین آن موجب دلگرمی فرهنگیان شده است، افزود: از سال 90 سابقه واریز سرانه نداشتیم اما هفته گذشته سرانه‌ای به مدارس پرداخت شد همچنین آموزش حضوری با اراده جدی وزارت آموزش و پرورش اجرا و جامعه احیا شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه بستر مناسبی برای بیمه تکمیلی در استان فراهم شده است، تصریح کرد: توسعه وزرشگاه‌ها از دیگر اقدامات است که 82 پروژه ورزشی با تخصیص 100 درصد آغاز شده و امروز 42 زمین چمن افتتاح می‌شود.

عسگری‌ با بیان اینکه جذب 700 عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان از دیگر اقدامات بود که در استان انجام شد، گفت: واگذاری و آزادسازی فضاهای ورزشی از دیگر اقدامات است که در استان مورد توجه بوده است و تمام کانون‌های فرهنگی مساجد در فعالیت تابستانه خود از فضاهای آموزش و پرورش می‌توانند استفاده کنند.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه تحول سند بنیادین در استان اظهارداشت:قرارگاه عدالت تربیتی نیز در استان کار خود را شروع‌ کرده که هدف آن رفع محرومیت آموزشی است همچنین اجلاسیه نماز نیز به میزبانی فارس برگزار می‌شود و رونمایی از نشان آن هفته آینده انجام خواهد شد‌

براساس این گزارش افتتاح 18 پروژه ورزشی با ارتباط زنده با شهرستان‌ها و مراکزی که طرح‌ها در آن قرار گرفته، به دستور استاندار فارس افتتاح شد‌.

خرامه، ارسنجان، داراب، سپیدان، خنج، بیضا، مهر، گله‌دار، سروستان، نورآباد و فسا از جمله شهرهایی بودند که افتتاح پروژه‌های ورزشی در آنها انجام شد. بر این اساس 18 پروژه جدید افتتاح و 24 پروژه اقتتاح شده نیز در مدار استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.

براساس این‌گزارش امروز کلنگ‌زنی دهکده ورزشی در جنوب کشور و کلنگ‌زنی یک زورخانه نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: فارس ، ورزش فارس ، ورزش
نظرات بینندگان