کد خبر: ۱۵۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

آتش سوزی پمپ بنزین با هوشیاری کارکنان جایگاه مهار شد

تلاقی الکتریسیته بدن و نازل بنزین سبب آتش سوزی و آسیب دیدن چند خودرو شد
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، اسدالله طاهری، رئیس شرکت ملی پخش فراورده های نفتی فارس  در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه مقارن ساعت ۲۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۳ یک خودرو سواری تیبا  جهت سوختگیری به جایگاه جهان نما مراجعه مینماید. جزئیات حادثه را اینگونه تشریح کرد:راننده تیبا نازل را در حالتی که در وضعیت قفل قرار داده درون باک گذاشته و خودش در صندلی راننده مینشیند و پس از مدتی از خودرو پیاده شده و به سمت باک خودرو میرود که به محض تماس دست با نازل و احتمالا ایجاد جرقه در نتیجه تخلیه الکتریسیته ساکن، حریق اتفاق میفتد. 

وی ادامه داد: در این هنگام راننده نازل را از درون باک بیرون کشیده و به زمین می اندازد که موجب گسترش حریق به سکوهای اطراف میگردد 
طاهری خاطرنشان کرد:  با اقدام به موقع پرسنل جایگاه در قطع برق دیسپنسرها و استفاده از خاموش کننده های دستی حریق اطفاء میگردد. در این حادثه سه نفر مصدوم میشوند که دو نفر سرپایی درمان شد و یک نفر با سوختگی و جراحتی که داشت به بیمارستان اعزام میگردد. 
وی اضافه کرد: همچنین در این حادثه به سه دستگاه خودرو و نمای آلوباند ستون سقف جایگاه خساراتی وارد گردیده است.

همچنین محمدهادی قانع، رئیس آتش نشانی شیراز به شیرازه گفت: راننده خودروی سواری، هنگام سوخت گیری نازل را در حالت قفل میگذارد و در این فاصله وارد خودرو می شود.

وی ادامه داد: راننده خودرو هنگام لمس مجدد نازل در اثر تلاقی الکتریسته بدن و بخار های بنزینی که از نازل خارج می شود، آتش سوزی اولیه رخ میدهد.

قانع افزود: اینبار باز اشتباه بعدی را انجام می دهد، و از ترس حریق نازل را به زمین پرت می کند و آتش سوزی به سپرهای دو خود رو دیگر سرایت می کند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: همکاران ما از چند ایستگاه اعزام شدند ولی متصدیان جایگاه، به کمک خاموش کننده ها توانسته بودند اطفای حریق اولیه را انجام دهند. تلفاتی نداشتیم فقط دست یکی از رانندگان حاضر در صحنه دچار سوختگی شد.

انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان