کد خبر: ۱۵۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

مصوبات شورای تأمین در پی وقایع بلوار چمران

وقایع اخیر بلوار چمران سبب شد روز جمعه شورای تأمین شهرستان شیراز تشکیل جلسه دهد و مصوباتی برای جلوگیری از تکرار چنین مسائلی داشته باشد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، در پی اتفاقات اخیر بلوار چمران، که در مخالفت کامل و عینی با قوانین کشور و شئون دینی جامعه بود و مطالبه عمومی جامعه برای مقابله با این شرایط، روز گذشته شورای تأمین شهرستان شیراز تشکیل جلسه داد.

لطف الله شیبانی، فرماندار شیراز در گفتگو با شیرازه در خصوص مصوبات این جلسه گفت: اولین  تصمیم این بود که با عوامل و مسببین مؤثر در واقعه بلوار چمران که اکنون بازداشت هستند، دستگاه قضا محکم و بدون مماشات برخورد کند و در کوتاهترین زمان، احکام آنان صادر، اجرا و اطلاع رسانی شود.

وی افزود: همچنین در مورد کارمندان و نهادهای دولتی تصمیم گرفته شد، با آنهایی که اهمال کاری یا ترک فعل کرده اند برخورد انضباطی و اداری صورت گیرد.

شیبانی تصریح کرد: تصمیم دوم راجع به اماکنی بود که ضوابط شرعی در آن رعایت نمی شود،  مانند بلوار چمران از ابتدا تا انتها، چهار راه سینما سعدی، خیابان ارم و ... 

فرماندار شیراز گفت: مقرر شد نیروی انتظامی به اضافه بسیج با هماهنگی و هم پوشانی و تعامل با یکدیگر، به صورت مستمر در این اماکن اقدام به گشت زنی کنند.

 وی توضیح داد: بسیج به شکل هسته های امر به معروف و نهی از منکر و نیروی انتظامی در قالب گشت امنیت اخلاقی، فعال شوند و گزارش عملکرد را  به فرمانداری ارائه دهند.

شیبانی تصمیم سوم را ناظر به این پرسش خواند که ما در این امکان چه کار فرهنگی انجام دهیم؟ و بیان کرد: برای اقدامات فرهنگی در اماکن عمومی، اعم از پارکها، ورزشگاهها و...، مشخص شد کمیته ای با مسئولیت ستاد امر به معروف، فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، و دستگاههای فرهنگی به اضافه صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی تشکیل شود.

وی افزود: این کمیته ظرف مدت دو هفته بسته های فرهنگی را طراحی کرده تا فرمانداری جهت اجرا به سازمان های متولی ابلاغ کند.

فرماندار شیراز تصمیم بعدی را در خصوص در خواستهایی که نسبت به برگزاری هرگونه تجمعات داده می شود، معرفی کرد و گفت: مقرر شد کمیته ای با ترکیب فرمانداری و کارشناسان خبره انتظامی و اطلاعاتی و بسیج، ظرف مدت یک هفته ضوابط برگزاری هر گونه تجمعی (اعم از همایش، سمینار، حتی تجمعات مذهبی و هیئتها)  را تدوین کنند که ما به همه ابلاغ کنیم.

به گفته شیبانی آخرین تصمیم شورای تأمین در خصوص سگ گردانی در اماکنی چون پارکها و مکان های ورزشی بود.

فرماندار شیراز با بیان اینکه سابقا خرید و فردش سگ در سطح ممنوع اعلام شده و به نیروی انتظامی و اصناف نیز ابلاغ شده بود، اعلام کرد: در جلسه اخیر تصمیمی مبنی بر ممنوع بودن ورود سگ به اماکن عمومی داشتیم. 

شیبانی گفت: متأسفانه به دلیل ورود این حیوانات امکان استفاده مردم و مومنین از این مکان ها وجود ندارد. نگهبانان و ماموران حفاظت اماکن عمومی موظف شدند از ورود حیوان جلوگیری کنند.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان