کد خبر: ۱۵۴۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس :

جمعیت احرار یک الگوی جهانی برای مواجه با مواد مخدر است

در سومین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر، ایمانیه در جمع هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد گفت: وظیفه خودم می‌دانستم که از نزدیک به شما خداقوت بگویم و ابتکار و خلاقیت معاونت اجتماعی سپاه فجر در پیگیری و اجرایی کردنِ راه‌بردِ واگذاری امور به مردم واقعا قابل تحسین است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ، در سومین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر، محمد هادی  استان‌دار فارس در جمع هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد گفت: وظیفه خودم می‌دانستم که از نزدیک به شما خداقوت بگویم و ابتکار و خلاقیت معاونت اجتماعی سپاه فجر در پیگیری و اجرایی کردنِ راه‌بردِ واگذاری امور به مردم واقعا قابل تحسین است.

وی با اشاره به این‌که حرکت احرار، بر پایه امر به‌معروف و نهی از منکر است و این حکم الهی، بالاترین سطح اهمیت را در زندگی اجتماعی مبتنی بر آموزه‌های دینی دارد، گفت: اگر در بقیه موضوعات نیز با همین روحیه مردم را وارد عرصه کنیم، مشکلات عدیده‌ای که با آن مواجه‌ایم کم و بی‌رونق خواهد شد.

ایمانیه  بیان کرد: این تصاویری که چند روز است درباره‌ی یک اتفاق نامبارک در یک گوشه‌ی سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام منتشر شده، یکی از این موارد است، و با خوش‌حالی می‌گویم با واکنش‌ها و مطالبات شدید مردم غیور و دین‌مدار استان از بنده، خدا را شکر کردم و از این‌که صدها پیامک اعتراضی رسیده است نشان می‌دهد مردم شریف و نجیب ما مطالبات دینی دارند.

رئیس شورای هماهنگی‌ مبارزه‌ با موادمخدر ‌استان فارس گفت: سپردن امور به مردم، ماهیت انقلاب اسلامی است و برای حل مشکلات و معضلات موجود در جامعه‌ نیز باید به اصل اعتماد و سپردن مدیریت به مردم را پایبند باشیم.
ایمانیه افزود: به عنوان یک کارشناس که بیش از دوازده سال در وسط گود مواجه با حوزه درمان بوده عرض می‌کنم، بدون اغراق «جمعیت احرار» یک الگوی جهانی است و نه تنها برای کل کشور، بلکه در دنیا می‌تواند اجرایی شود و بنده و همه متولیان تلاش خود را برای این مساله معطوف خواهیم نمود.

رئیس شورای تامین استان فارس تاکید کرد: برای حل سایر آسیب‌های اجتماعی مانند بی‌حجابی نیز، مردم باید وارد میدان بشوند و امر به معروف و نهی از منکر را در همه سطوح انجام دهند و «چهارشنبه‌های طلایی» برنامه‌ی معاونت اجتماعی سپاه فجر، یکی از این مصادیق بارز ورود عالمانه و هدف‌مند مردم به این حوزه است که ما وظیفه‌ی حمایت و کمک آن‌ها داریم.

گفتنی است استان‌دار فارس صبح امروز به‌عنوان مهمان ویژه‌ی رویداد یک روزه 《روایت احرار》که به مناسبت یک‌سالگی راه‌اندازی هسته‌های مردمی مقابله با اعتیاد برگزار شد، ضمن امضای نمادین عهدنامه‌، پرچم جمعیت احرار را در جایگاه نماینده‌ی عالی دولت به همراه خانواده‌ی بهبودیافته‌ و فعال حوزه‌ی درمان به اهتزاز درآورد و به رسم تجلیل از خانواده‌ی بزرگ احرار، قول داد که فعالان این عرصه به پابوس حضرت رضا علیه‌السلام مشرف شوند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان، مدیرکل بهزیستی فارس، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از دیگر میهمانان این نشست بودند.

جمعیت احرار، فعالان و کنش‌گران اجتماعی هستند که با تمرکز بر  موضوعات پیش‌گیری، درمان، صیانت و مطالبه‌گری برای اولین‌بار در استان فارس و با هدایت و کمک و نظر معاونت اجتماعی سپاه فجر شکل گرفته و فعالیت می‌کنند و در یک سال گذشته، موفق به برگزاری بیش از هزار ساعت کارگاه مهارت‌آموزی و آگاهی بخشی، درمان صدها نفر با روش‌های نوین علمیِ بدون تبعات، ثبت اولین روستای عاری از اعتیاد در استان، حمایت از خانواده‌های بهبودیافته و جلب نظر خیرین برای مشارکت در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی شده‌اند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان