کد خبر: ۱۵۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۴ تير ۱۴۰۱

صرفه‌جویی 149 میلیون لیتر بنزین در فارس

رئیس واحد سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از صرفه‌جویی 149 میلیون لیتری بنزین در سه ماه نخست سال جاری در سطح استان فارس خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، محمدرضا سرایی رئیس واحد سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: روزانه یک میلیون و 600 هزار مترمکعب گاز طبیعی فشرده در این مدت در استان مصرف شد که منجر به صرفه‌جویی در مصرف این مقدار بنزین شده است.

سرایی اظهار کرد: سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل‌ونقل 20 درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود نه درصد رشد داشته است.

وی، پاک، ایمن و ارزان بودن را سه ویژگی مهم سی‌ان‌جی عنوان کرد و افزود: روزانه به طور میانگین یکصد و 50 هزار خودرو در استان از این سوخت استفاده می‌کنند که این مهم از طریق 130 باب جایگاه فعال سی‌ان‌جی در سطح فارس محقق شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: این مقدار صرفه‌جویی در مصرف بنزین در فصل بهار، سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا به ویژه در کلان شهر شیراز داشته است.

مدیر منطقه فارس ضمن تشکر از همکاری و تلاش مالکین جایگاه‌ها به ویژه جایگاه‌های سی‌ان‌جی در سوخت‌رسانی بدون وقفه و مطلوب در سطح استان، اجرای طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی، پایش و کنترل دوره‌ای جایگاه‌ها، تغییر الگوی مصرف، توسعه کمی و کیفی جایگاه‌ها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه‌گذار و استفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی‌ان‌جی را  از جمله عوامل مهم در افزایش مصرف این فرآورده در استان برشمرد.

 وی از مردم شریف استان درخواست کرد: در هنگام ورود به جایگاه‌های سی‌ان‌جی نسبت به رعایت نکات ایمنی همچون تست سالیانه مخازن خودروها، پیاده کردن سرنشین قبل از ورود به جایگاه و باز کردن درب صندوق عقب خودرو و همچنین سوخت‌گیری توسط اپراتور توجه بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان