کد خبر: ۱۵۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۴ تير ۱۴۰۱
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس:

نخستین یادواره شهدای هنرمند فارس برگزار می‌شود

میکائیلی از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند استان در مهرماه امسال در شیراز خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه ،مجید میکائیلی رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس امروز، شنبه 4 تیر، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه غلامرضا کافی، شاعر و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز به عنوان دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای هنرمند استان فارس انتخاب شده است، افزود: در راستای برگزاری این یادواره 120 شهید هنرمند در استان فارس شناسایی شده‌اند که کتاب آن‌ها با حضور مسئولان برجسته فرهنگی و هنری کشوری در همین یادواره رونمایی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه یادواره مذکور در محورهای متنوعی اجرا خواهد شد، اجرای سرود خاص شهدای هنرمند فارس، رونمایی از آثار هنرمندان کشوری، ایجاد و خلق المان‌های شهری، اعطای جایزه نشان هنرمند شهید را از جمله این محورها برشمرد و گفت: همچنین تولید نماهنگ، دیوارنگاری، طراحی مسابقه، نمایش، تولیدات چند رسانه‌ای، موشن گرافیک و انیمیشین همزمان در راستای این یادواره نیز اجرا خواهند شد.

میکائیلی اظهار کرد: در راستای اجرای این برنامه استفاده از ظرفیت شناسایی شده در شهرستان‌های فارس و هم‌افزایی با ارگان‌های فرهنگی و هنری در جهت پویایی و تعامل سازنده و دیده شدن همه هنرمندانی که می‌توانند به این حرکت عظیم معنوی کمک کنند، برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان اینکه قطعاً از ظرفیت‌های دانشگاه هنر نیز در جهت پویایی و زنده کردن یاد و آرمان شهدای هنرمند در میان نسل جوان و دانشجویان علاقه‌مند استفاده خواهیم کرد، گفت: گام دوم انقلاب به هنرمندان متخصص متعهد نیاز دارد و لازم است که در این راستا برنامه‌ریزی و اقداماتی انجام شود و قطعاً برگزاری یادواره شهدای هنرمند اقدامی مؤثر در زمینه خواهد بود.

میکائیلی یادآور شد: سازمان بسیج هنرمندان برای برگزاری یادواره شهدای هنرمند از همکاری تمام نهادهای فرهنگی ـ هنری استان استقبال می‌کند تا بتوان آرمان و سیره شهدای هنرمند را به صورت یک فرهنگ عمومی به جامعه عرضه کرد. 

 وی در پایان با بیان اینکه در راستای برگزاری یادواره مذکور کمیته‌های مختلف ادبی و هنری برنامه‌ریزی شده است تا تنوع موضوعات در آن حفظ شود، گفت: در مراسم پایانی یادواره از تمام افرادی که در جهت زنده کردن نام شهدای هنرمند و همچنین بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشته‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان