کد خبر: ۱۵۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۰۴ تير ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس:

منابع بازآفرینی استان فارس به خود استان برگردد

رضایی کوچی گفت: منابع بازآفرینی استان به خود استان برگردد و اگر منابع استانی شود امکان استفاده بهتری است و بازآفرینی نباید در جایگاه آخر باشد بلکه باید در اولویت قرار گیرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمود رضایی کوچی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در ستاد بازآفرینی شهری گفت: بافت‌های تاریخی ، فرسوده و حاشیه‌نشینی استان فارس ۶ هزار هکتار است و این میزان ۱۰ درصد کل مساحت محدوده‌های شهری را در ۱۲۰ شهر استان شامل می‌شود.

وی گفت: افزایش سرعت فرسودگی سبب شده که از بازآفرینی پیشی بگیرد و باید روز به روز بازآفرینی جدی‌تری دنبال شود ، نظم‌دهی به بافت‌نشینی و قانونمندی تملک در حریم شهر‌ها باید رخ دهد تا بازآفرینی راحت‌تر انجام شود همچنین پروژه‌های محرک توسعه در این مناطق تعریف شده و نیاز است که تقویت شود.

رضایی بیان کرد: نیاز است که به لحاظ اعتباری در زمینه بازآفرینی کمک شود ، مردم هم باید به بازآفرینی کمک کنند و پروژه‌ های محرک توسعه سرعت بگیرد از طرفی ارائه تسهیلات هم نیاز به اصلاح ضوابط و مقررات دارد و باید فضای اجرایی در استان مهیا شود.

این مسئول گفت: در برخی از مناطقی که نهضت ملی با بازآفرینی تلفیق می‌شود باید امتیازات بهتری داده شود و تسهیلات با نهضت ملی منطبق باشد ، توسعه طرح ۵۷ هکتاری حرم به ۳۶۰ هکتار نیز به بازآفرینی مناطق اطراف حرم کمک می‌کند.

معاون عمرانی استاندار فارس اعلام کرد: منابع بازآفرینی استان به خود استان برگردد و اگر منابع استانی شود امکان استفاده بهتری است و بازآفرینی نباید در جایگاه آخر باشد بلکه باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای خبر/ح

نظرات بینندگان