کد خبر: ۱۵۴۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۱
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس خبر د اد:

پژوهشکده گردشگری و زیارت در شیراز راه‌اندازی می‌شود

فرخ زاده گفت: پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی پژوهشکده گردشگری و زیارت کمک شایانی در مسیر انجام کارهای صحیح و دانش پایه، بومی سازی و تجربه محور کردن فعالیت‌ها و راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی و دوره های حرفه ای با همکاری دانشگاه های استان فارس و شیراز و سایر نهادهای متولی آموزش است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمد فرخ زاده معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استان فارس در دومین شورای عالی توسعه گردشگری استان فارس گفت: پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی پژوهشکده گردشگری و زیارت کمک شایانی در مسیر انجام کارهای صحیح و دانش پایه، بومی سازی و تجربه محور کردن فعالیت‌ها و راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی و دوره های حرفه ای با همکاری دانشگاه های استان فارس و شیراز و سایر نهادهای متولی آموزش است.

وی با اشاره به لزوم حرکت علمی در فعالیت های گردشگری و زیارت از تمام فرهنگوران، اساتید و نخبگان برای همراهی در این بخش دعوت و افزود: ۸۲ رشته صنایع دستی در حال منسوخ شدن است که بایستی ثبت و ضبط و مستند شود تا در هنرستانها، کلاسهای حرفه و فن، دوره های فنی و حرفه ای به نسل نوجوان و جوان کشور و استان برای رونق اشتغال و مهارت آموزی آموزش داده شود. در ادامه آموزش های گردشگری دینی و رسوم زیبای آن، هتلداری، خدمات حمل و نقل، راهنمایان، غذای سنتی، صنایع فاخر دستی و توجه و پرورش هنرهای معاصر و... را هم به آن بیفزایید.

فرخ زاده از پیشنهاد وی برای ایجاد فضای شکل گیری شرکت های نوپا در حوزه گردشگری و زیارت در کارخانه نوآوری استان برای اولین بار خبر داد و عنوان کرد: کارخانه نوآوری، مراکز رشد و شرکت های دانش‌بنیان و فناور در سطح استان راه اندازی شده است که انشاالله با توافق معاونت علمی ریاست جمهوری پیگیری ایجاد دپارتمانی ویژه در موضوع گردشگری، میراث و صنایع دستی و زیارت در کارخانه نوآوری استان فارس پیگیری و راه اندازی و جذب نخبگان، مجموعه های مردم نهاد و علاقه مندان مردانه دنبال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس همچنین از ضرب الاجل استاندار محترم برای راه اندازی بازار هنر توسط شهرداری شیراز در محور سنگ سیاه تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: قرار شد تفاهم‌نامه ای بین میراث و شهرداری برای رونق بازار صنایع دستی و مهارت‌های مرتبط در فرهنگسراها و همچنین فعال نمودن دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی برای استفاده از از دانش و هنر اساتید به نام و آموزش نسل های آینده با فوریت منعقد گردد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان