کد خبر: ۱۵۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس:

کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در اصلاح ساختار بودجه مورد توجه قرار گیرد

قادری گفت: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و افزایش منابع درآمدی بودجه از محل مالیات‌ها باید در اصلاح ساختار بودجه مد نظر قرار گیرد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جعفر قادری نماینده مردم شهرستانهای شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه گفت: موضوعی که در اصلاح ساختار بودجه باید مدنظر قرار گیرد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و تکیه ما در بودجه به دیگر منابع درآمدی در کشور است.

وی افزود: علاوه بر این باید بحث افزایش درآمدهای مالیاتی در بودجه مد نظر قرار گیرد البته به جای مالیات بر تولید، ما مالیات بر مصرف را باید در دستور کار خودمان قرار دهیم.

قادری اظهار کرد: مواردی که باید در بسته درآمدهای مالیاتی از آنها مالیات اخذ شود مواردی همچون خودروهای لوکس و امثال آن هستند و ما باید به جای مالیات گرفتن از بخش تولید اخذ مالیات از عایدی سرمایه مالیات بر درآمد و امثال آن را در دستور کار خود قرار دهیم.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه عنوان کرد: دولت باید زمینه واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی را برای تکمیل این پروژه ها فراهم کند و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه فراهم آورد.

وی افزود: منابع بودجه باید بیشتر سرفه حمایت از اقشار ضعیف جامعه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و خدمات اجتماعی و امثال آن شود.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: در اصلاح ساختار بودجه باید این موضوع مد نظر قرار گیرد که دولت بیشتر باید تسهیل‌کننده در امور اقتصادی باشد باید دست از تصدی‌گری در این حوزه بردارد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان