کد خبر: ۱۵۴۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
رئیس سازمان صمت فارس خبر داد:

آمادگی استان فارس جهت همکاری اقتصادی با کارخانه های تاجیکستان

ایزدی با اشاره به اینکه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی به تاجیکستان در غالب سرمایه گذاری خارجی نیز پیشنهاداتی از طرف هیات خارجی داده شده است، تصریح کرد: آماده هستیم در زمینه کارخانه های تاجیکستان با استان فارس همکاری کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه،هیأت تجاری دولت تاجیکستان به ریاست بختیار شریفی قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژی های نو تاجیکستان، شریفه خدابخش، معاون وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان،  شایسته سعید مرادزاده، معاون وزیر نقلیه تاجیکستان و  مظفر محمدی، رایزن تا جیکستان در ایران از منطقه ویژه اقتصادی شیراز و فرصت های سرمایه گذاری آن بازدید کردند.

حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: از طریق سازمان صمت استان و در راستای میزان صادرات واحدهای تولیدی استان به خصوص کشورهای اورآسیا پیگیری هایی انجام شد و متوجه شدیم هیات عالی رتبه صنعتی به کشور سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه  قائم مقام وزیر صنعت و تکنولوژیهای نو کشور تاجیکستان و سه معاون وزیر دیگر در حوزه های انرژی این هیات را به استان فارس دعوت کردیم، ابراز کرد: این هیئت از واحدهای تولیدی استان فارس بازدید کردند و از ظرفیت های استان از نزدیک آشنا شدند.

رئیس سازمان صمت فارس ادامه داد: هدف دعوت از این هیات تجاری ارائه توانمندی های استان فارس در حوزه های صادرات و بخش های مختلف  بود تا  بتوانیم رونق خوبی را در بخش صادرات داشته باشیم.

به گفته ایزدی همچنین در بحث ایجاد کارخانه در کشور تاجیکستان هم صحبت هایی شده  است و واحدهای صنعتی و سرمایه گذران فارس راغب هستند تا در کشور تاجیکستان سرمایه گذاری کنند.

رئیس سازمان صمت فارس  با اشاره به اینکه با مشارکت سرمایه گذاران داخلی به تاجیکستان در غالب سرمایه گذاری خارجی نیز پیشنهاداتی از طرف هیات خارجی داده شده است، تصریح کرد: آماده هستیم در زمینه کارخانه های تاجیکستان با استان فارس همکاری کنیم.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان