کد خبر: ۱۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۱ - ۰۶ تير ۱۴۰۱
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش خبر داد:

تجهیز بیمارستان گراش به پیشرفته ترین و به روزترین دستگاه سی تی اسکن

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: با نصب دستگاه سی تی اسکن ٢۵۶ اسلایس فوق پیشرفته با توجه به قابلیت، سرعت و دقت بالا، خدمات بسیار تخصصی در زمینه بیماری های قلبی عروقی و مغزی مانند سکته ها و تشخیص زودهنگام آنها و همچنین در مواردی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، به مردم جنوب کشور و استان های همجوار ارائه می شود.
به گزارش سرویس سلامت شهرستان های شیرازه، علی اصغر خالقی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، تجهیز بیمارستان گراش به دستگاه های پیشرفته را افتخاری دیگر در حوزه سلامت این شهر دانست و گفت: تنها دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس با قابلیت های منحصر بفرد که با همت خیّرین و تلاش مسئولین تهیه شده، در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش به دیگر تجهیزات فوق پیشرفته، اضافه شد. 
 
خالقی عنوان کرد: نصب این دستگاه در گراش باعث می‌ شود بتوانیم خدمات بسیار خوبی به تمام بیماران منطقه و استان های همجوار ارائه کنیم و بخش مهمی از لیست انتظار بیمارانی که برای تشخیص و درمان به مراکز مجهز به این دستگاه مراجعه می کنند را کاهش دهیم.
 
وی افزود: با نصب این دستگاه فوق پیشرفته که قابلیت، سرعت و دقت بالایی دارد، خدمات فوق العاده ای در زمینه بیماری های قلبی عروقی و مغزی مانند سکته ها و تشخیص زودهنگام آنها و همچنین در مواردی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان، به مردم جنوب کشور و استان های همجوار ارائه می شود.
 
در ادامه، محمد جواد یحیایی معاون توسعه مدیریت و منابع علوم پزشکی گراش نیز اظهار کرد: با پیگیری های مکرر حسین زاده، نماینده مردم شهرستان های لار، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، مسئولین علوم پزشکی گراش و با حمایت خیّرین و منابع دولتی، دستگاه سی تی اسکن ۲۵۶ اسلایس ساخت شرکت زیمنس (بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات تشخیصی تصویربرداری دنیا) برای بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش خریداری و وارد بیمارستان گراش شد.
 
وی گفت: قیمت این دستگاه با ارز آزاد حدود ۵٠ میلیارد تومان است که با حمایت خیّرین و حمایت وزارت بهداشت و منابع و ارز دولتی به قیمت ٨ میلیارد و ۴٠٠ میلیون تومان خریداری شده است.
 
معاون توسعه دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه ضمن قدردانی از حمایت خیّرین، اظهار کرد: این دستگاه فوق پیشرفته که به دیگر دستگاه های فوق پیشرفته بیمارستان گراش اضافه شده، دارای دقت فوق العاده بالاست و از این نوع دستگاه و با ویژگی این دستگاه در جنوب، فقط در بیمارستان گراش وجود دارد و در کل کشور نیز به تعداد معدود و آن هم در بیمارستان های بزرگ و بیشتر در بخش خصوصی وجود دارد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان