کد خبر: ۱۵۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
استاندار فارس:

بداخلاقی فرهنگی در شیراز پذیرفته نیست/رسانه تخلف در هر حوزه‌ای را گزارش دهد

ایمانیه با اشاره به تعطیلی برخی اماکن در شیراز، ضمن بیان اینکه بداخلاقی در شهری که پایتخت فرهنگی است، پذیرفتنی و قابل تحمل نیست، تاکید کرد که با رفتارهایی که اعتقادات عمیق دینی را به سخره بگیرد، برخورد می‌شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،محمدهادی ایمانیه استاندار فارس عصر دوشنبه ۶ تیرماه در یک کنفرانس خبری در خصوص تعطیلی برخی از مراکز فرهنگی و کتابفروشی‌ها، گفت: این مراکز هم تخلفات ساخت و ساز و کاربری غیرمجاز و کمیسیون ماده ۱۰۰ داشتند و هم مرتکب تخلفات فرهنگی شده بودند.

 وی افزود: چه بخواهیم، چه نخواهیم در کشوری به نام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و قابل قبول نیست که در یک فروشگاه کتاب، کشف حجاب شود، لذا تلفیق تخلفات متختلف موجب تعطیلی برخی مراکز شده است.

 ایمانیه ادامه داد: بنده تحمل نخواهم کرد در شهر پایتخت فرهنگی، عده‌ای بداخلاقی کنند و اعتقادات اکثریت قابل توجه مردم را به سخره بگیرند.

استاندار فارس در پاسخ به سئوال ایسنا در خصوص واگذار نشدن زمین در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس علی‌رغم داشتن ظرفیت، گفت: دوران دلال بازی در شهرک‌های صنعتی گذشته است و هرکجا زمین خالی باشد و واگذاری انجام نشود، رسانه‌ها اطلاع دهند.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر در خصوص ابقای مدیرعامل آبفای شیراز هم بیان کرد: اگرچه با بنده هماهنگ شده بود اما پیش از آن طی صحبتی که با مدیر آبفای کشور داشتم، مقرر شده که قبل از ابقا یکسری نکات اعمال و انجام شود که زمان ابلاغ کامل اتفاق نیفتاده بود و امید است که مدنظر قرار گیرد.

 ایمانیه دلیل شرکت نکردن استاندار فارس در افتتاحیه کارخانه آزمایش هم گفت: با مدیر این شرکت شرط کرده بودیم که تا پایان خردادماه امسال باید ۱۰۰ نفر اشتغال جدید بیمه شده داشته باشد اما متاسفانه ٤٠ نفر بیشتر تا تاریخ پیش‌بینی شده مشغول به کار نشده بودند و به دلیل اعتراض به عدم تعهد، در مراسم افتتاحیه شرکت نکردم و اعلام کردم که فرماندار هم شرکت نکند.

 وی عنوان کرد: هم ما و قوه آمادگی داریم که اگر مدیر شرکت نمی‌خواهد یا نمی‌تواند به تعهدات خود عمل کند، کارخانه را به مزایده بگذاریم، سرمایه گذار هم آماده است اما در عین حال تلاش می‌کنیم که اگر خود مدیر شرکت به تعهدات عمل کند، نیازی به مزایده نباشد.

 این مقام عالی استان در خصوص واگذاری کمربندی شیراز به شهرداری این کلانشهر هم گفت: چند ماه تلاش کردیم که توافقی بین شهرداری، راهداری و راه و شهرسازی ایجاد شود اما نتیجه‌ای حاصل نشد.آخرین توافق ما که هر سه دستگاه امضا کرده بودند به شورای شهر شیراز رفت و ١٤ ایراد به آن گرفته شد و نهایتا تصمیم گرفته شد که کمربندی جنوب را به شهرداری واگذار کنیم و از این پس شهرداری مسئول اتفاقات کمربندی است.

استاندار فارس تاکید کرد: دنبال جدایی بین دستگاه‌های خدمت رسان نیستیم و راهداری هم قول داده هرچه از قبل نسبت به کمربندی تعهد داده را اجرایی کند.کمربندی شمال شیراز هم به راهداری واگذار شد.

ایمانیه به آخرین وضعیت طرح جهش ملی مسکن هم در فارس اشاره و بیان کرد: شاید کم لطفی شود نسبت به دوستانمان در مسکن و شهرسازی اما عمیقا از روند اجرای این طرح در فارس راضی نیستم.چند روز پیش گلایه‌ای جدی کردم و مدیرکل راه و شهرسازی آماری آورد که فارس هم رتبه با استان‌های بزرگ کشور است.از طرفی با استدلال مدیرکل راه و شهرسازی موافقیم و امیدواریم به موقع روند اجرای طرح پیش رود.

 وی ادامه داد: مرحله اول که احصای زمین در دو سال اول اجرای طرح است را طی کرده‌ایم و در مرحله انعقاد قرارداد هستیم، دو سرمایه گذار ۱۵ و ۷ هزار واحدی هم پای میز مذاکره آمده‌اند.قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیز موافقت کرده که ساخت ۵۰ هزار واحد را بر عهده بگیرد که تفاهم‌نامه آن هم منعقد شده است.

استاندار فارس در خصوص آخرین وضعیت کارخانه آی‌تی‌آی هم بیان کرد: صاحبان کارخانه، سرمایه گذاری را پیدا کرده‌اند و مقرر شده بود که این هفته پولی به حساب دادگستری واریز کند که بخشی از مطالبات اولیه کارگران پرداخت شود تا پس از آن با رای شورای داوری کار و قوه قضاییه، ملاک به روز شدن میزان کل پرداختی مشخص شود اما تا امروز واریز نشده و قوه قضاییه هم آمادگی صدور حکم برای مزایده گذاشتن این کارخانه را دارد.

ایمانیه در خصوص کارخانه روغن نباتی هم گفت: توافقاتی با صاحبان کارخانه داشتیم که انصافا طبق تعهدات پیش می‌روند.مجددا خاکبرداری کارخانه در منطقه ویژه را فعال کرده و مقرر شده ۲۰۰ میلیارد تومان آورده خود را بیاورند و ما هم کمک کنیم که وام از بانک ملی بگیرند.پس از بهره برداری کارخانه جدید با ظرفیت تولید بیش از فعلی هم کمک خواهیم کرد تا زمین کارخانه فعلی را بفروشند و فاز سوم را در منطقه ویژه اجرایی کنند.

استاندار فارس همچنین در خصوص پیگیری دستاوردهای سفر ریاست جمهوری بیان کرد: با توجه به سفر دستیار ویژه رئیس جمهور، در خصوص آزاد راه اصفهان شیراز مقرر شده تا از سوی دستگاه‌های اجرایی که در این اقدام مشارکت دارند تا ۲هزار و ۳۵۰  میلیارد تومان آورده به شکل نقد یا به صورت تهاتر پیش‌بینی و تا پایان مرداد اعلام شود. همچنین با توجه به پیشرفت ۹۲ درصدی فاز یک انتظار می‌رود تا پایان امسال، این فاز زیر بار ترافیکی رود.  

ایمانیه ادامه داد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی نیز از مجموع ۶ هزار میلیارد تومان تخصیص به استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه مجموع کل طرح‌های مصوب سفر، ۱۳۲ پروژه بود، گفت: ۳۲ پروژه دارای مشکل بود اما در سفر دستیار ویژه رئیس جمهور تعیین تکلیف شد که از چه محلی تامین اعتبار شود.

استاندار فارس همچنین در خصوص افزایش طرح ۵۷ هکتاری حرم شاهچراغ(غ) هم گفت: این موضوع ارتباطی به خانه‌های میراثی ندارد.باتوجه به صندوقی که تحت عنوان بازسازی حرم‌ها موجود است و در همه کشور هم فعالیت دارد، پرداخت وام ۶۰۰ میلیون تومانی به ساکنین مدنظر قرار گرفته است.

ایمانیه به مشکلات مربوط به تأمین منابع آبی در روستاهای استان بواسطه خشکسالی و فرسودگی لوله‌های آب هم اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه یک چهارم آب بواسطه فرسودگی لوله‌ها هدر می‌رود، در این موضوع بر سر دو راهی هستیم و اگر تعمیر لوله‌ها انجام شود، بهتر از انجام لوله کشی جدید است. 

استاندار فارس با بیان اینکه در این باره منتظر مجوز دولت هستیم تا یک سرمایه گذار در این حوزه ورود کند، خاطرنشان کرد: بیشترین مشکلات تأسیسات آبی استان به شهر شیراز است و ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بهسازی تأسیسات آبی نیاز داریم. 

ایمانیه به موضوع انتقال صنایع الکترونیک از شهر شیراز به اصفهان هم اشاره و بر این نکته که این موضوع به هیچ عنوان محقق نخواهد شد، گفت: در حال رایزنی هستیم تا قطعه زمین جدیدی به این حوزه اضافه شود. 

وی به مشکل تالاب‌ها هم اشاره و بیان کرد: اقرار می‌کنیم در این‌ حوزه با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و باتوجه به عدم بارندگی، عدم آزاد سازی آب سد درودزن و مشکل مربوط به ایجاد چاه‌های غیرمجاز، تدبیر کرده‌ایم تا سوء استفاده چی‌ها یک شبه جمع آوری شوند اما این موضوع کمی زمانبر خواهد بود.

استاندار فارس به موضوع برداشت آب از رودخانه هم اشاره و در این خصوص هم عنوان کرد: باتوجه به اینکه این اقدام توسط یکی از کارخانه‌های لبنی استان انجام می‌شود، تاکید کردیم که نه به اشتغال و نه به تولید لطمه‌ای وارد نشود.

ایمانیه به آزاد راه شیراز-اصفهان و سخنان اخیر یکی از نمایندگان شیراز در رابطه با قرار داد قطعه ۷ و ۸، گفت:
قطعه ۷ این آزاد راه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و قرارداد ندارد و قرارداد هر دو قطعه آن در مرداد منعقد می‌شود.

 وی به تالار مرکزی شیراز هم اشاره و بیان کرد: تا این مرکز به نام وزارت ارشاد نشود، اعتبار پیش‌بینی شده، تخصیص داده نمی‌شود لذا در ابتدا این موضوع را مرتفع کردیم و در ادامه نیز اداره ارشاد پیگیر ساخت این تالار خواهد بود. 

استاندار فارس همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه لفظ محروم چه زمانی از محلات شیراز برداشته می‌شود؟ گفت: براساس مصوبه‌ای که اعلام شده، برای هزار محله کشور بازسازی انجام خواهد شد و فرمانده سپاه فجر فارس هم اعلام کرده‌اند که این مهم در محلاتی در شیراز  و در دو شهرستان دیگر اجرایی می‌شود و مقرر شده تا ۲ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار در راستای محرومیت زدایی به محلات اختصاص یابد.

انتهای پیام/ف
منبع: ایسنا
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان