کد خبر: ۱۵۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
:در دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس صورت گرفت

افتتاحیه کنسرسیوم صنایع خودرو ، صنایع شیمیایی ، مکانیک و پوشاک

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس از تشکیل بانک اطلاعاتی در حوزه های صنعتی با هدف شناسایی توانمندی ها و قابلیت های استان و پرورش استعدادها خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه ،محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در آیین افتتاح کنسرسیوم صنایع خودرو  ، صنایع شیمیایی ، مکانیک و پوشاک که به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد گفت: در پرتو تعامل و همکاری های فرادستگاهی به این نتیجه خواهیم رسید که در دانشگاه چه رشته هایی را برای تحصیل و دانش افزایی جوانان ایجاد کنیم.

وی با بیان این که همگرایی دانشگاه فنی و حرفه ای و بخش های صنعتی به توسعه و پیشرفت کشور خواهد انجامیدافزود: تلاش های زیادی انجام شد تا مرکز رشد مهارتی با مجوز وزارت علوم تاسیس شده و آغاز بکار کند.

جامعی یکی از اهداف مرکز رشد مهارتی را استعدادیابی معرفی کرد و افزود: بسیاری از ایده ها و نوآوری ها به دلیل اینکه در پرورش و بازاریابی آنها غفلت صورت می گیرند، تاثیرگذاری خود را از دست داده و به فراموشی سپرده می شوند. در حالی که در پرتو ایده های خلاقانه و نوآورانه می توان درآمد ناخالص ملی را ارتقا داد و از سرخوردگی افراد مستعد و افزایش آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس در پایان گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان از مدیران صنایع درخواست دارد تا متخصصان و استادکاران را به ما معرفی کند تا از حضور این اساتید به منظور دانش افزایی و مهارت افزایی جوانان استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم

 سید علی موسوی  مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز با اشاره به برخی مدل های نظام اموزش های فنی و مهارتی گفت: می خواهیم در حوزه نظام  آموزش واقعیت های موجود را ارایه داده و بر اساس آنها به آسیب شناسی نقص های موجود بپردازیم

وی افزود: امروز شاید در دانشگاه ها و همایش هایی که برگزار میشود به بازگویی نکات مثبت بسنده کنیم. اما واقعیت آن است که زمانی می توانیم‌ یکدیگر را تشویق کنیم که آموزش های فنی و حرفه ای در رشد تولید ناخالص استان و اقتصاد کشور اثر مطلوبی داشته باشد.

موسوی با تاکید بر کاهش معضلات اجتماعی بواسطه رشد آموزش فنی و حرفه ای و در نتیجه اشتغال زایی بیشتر اظهار داشت: ما در زمینه آموزش نیازمند اصلاحاتی بودیم اما این اصلاح در نظام آموزش عالی صورت نگرفت و فقط در نظام آموزش و پرورش تا حدودی انجام شد. البته این روند هم چندان مثبت نبوده است. چرا که فرآیندهای آموزشی همچنان بر مدار تقاضای بازار و منطبق بر فرصت های شغلی نیستند.

  مدیرکل کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: امروز دانشگاه های نسل پنجم در دنیا خودشان به شغل تبدیل شده اند و یکی از فاکتورهای تعیین رنکینگ ها در جهان اشتغالزایی و تعداد فارغ التحصیلانی است که وارد فرصت های شغلی شده اند و تمام تلاش آنها این است که فارغ التحصیلان آنها سر کار بروند.

 

در حاشیه این جلسه تفاهم نامه همکاری بین شرکت شهرکهای صنعتی فارس و دانشگاه فنی و حرفه ای فارس به منظور تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت و توسعه پژوهش‌های کاربردی در راستای رفع مشکلات صنایع منعقد شد.

در این تفاهم نامه که به امضای محمد جامعی رییس دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان و سید مصطفی هاشمی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس رسید بر همکاری مشترک طرفین در زمینه امور آموزشی، پژوهشی، تحقیقات کاربردی، اجرایی و مدیریتی، ارتقای بهره وری و رقابت پذیری صنایع کوچک و متوسط استان فارس تاکید شده است.

سید مصطفی هاشمی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه تحقق ارتباط بین صنعت و دانشگاه از اولویت‌های اصلی این شرکت است گفت: با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی فارس، به دنبال این هدف مهم هستیم.

وی  به ظرفیت‌های مهم آموزش کاربردی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اشاره و گفت: قطعا در قالب اجرای این تفاهم نامه از ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه برای کمک به ارتقای فنی واحد‌های صنعتی و کمک به تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده برای واحد‌های صنعتی استفاده می‌کنیم و افزایش سطح همکاری‌ها از برنامه‌های آینده ما خواهد بود.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان