کد خبر: ۱۵۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۱
مدیر کل امور زائرین و‌گردشگری استانداری فارس در گفتگو با شیرازه،

پیش ثبت نام متقاضیان زائرین اربعین حسینی از روز جمعه

علوی از پیش ثبت نام متقاضیان زائرین اربعین حسینی از روز جمعه خبر داد وگفت: این پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 10/04/1401 مصادف با اول ذی الحجه از طریق سامانه سماح حج و‌زیارت آغاز می شود و به مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سید مجتبی علوی اردکانی مدیر کل امور زائرین و‌گردشگری استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه از پیش ثبت نام متقاضیان زائرین اربعین حسینی از روز جمعه 10 تیرماه خبر داد و گفت: پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی (ع)در سال 1401  از ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 10/04/1401  مصادف با اول ذی الحجه از طریق سامانه سماح حج و‌زیارت به آدرس «http://samah.haj.ir » آغاز می شود و به مدت 20 روز تا تاریخ 31/04/1401  ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه اعلام کرد: در این مرحله صرفا پیش ثبت نام انجام میشود و  این امر به منزله ثبت نام قطعی نیست و  هیچگونه تعهدی جهت اعزام ایجاد نمی کند و به منظور مشخص شدن آمار متقاضیان و  زوار اربعین حسینی(ع)جهت برنامه ریزی ارائه خدمات لازم به زائرین محترم می باشد.چنانچه هرگونه محدودیتی از سوی دولت عراق برای تشرف به زیارت اربعین در نظر گرفته شود ،نحوه ثبت نام قطعی متقاضیان از بین افرادی که پیش ثبت نام‌کرده اند تعیین و‌اعلام خواهد شد.

علوی افزود: در هنگام  ثبت نا م متقاضیان باید شماره تلفن خود را جهت هرگونه اطلاع رسانی ثبت نمایند.

وی  همچنین اضافه کرد: کسانی میتوانند ثبت نام و‌به زیارت مشرف شوند که حداقل دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند .پس تا فرصت باقی است زائرین محترم واکسیناسیون خود را انجام و کامل کنند.

مدیر کل امور زائرین و‌ گردشگری استانداری فارس  اظهار کرد: زائرین محترم  می بایستی حداقل 6ماه از اعتبار گذرنامه آنها باقی مانده باشد .بنابراین کسانی که تاریخ گذرنامه آنها تمام شده یا رو به اتمام است ،هر چه سریعتر نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان در پایان عنوان کرد: هر گونه تشرف قطعا منوط به ثبت نام‌در سامانه سماح و دفاتر مورد تایید سازمان حج و‌زیارت خواهد بود ،بنابراین  زائرین محترم مراقب سود جویان و‌ اشخاصی که بدون مجوز از سازمان حج و زیارت و به صورت آزاد ثبت نام می نمایند باشند ،به این افراد اعتماد ننمایند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان