کد خبر: ۱۵۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۱

لیست ادارات پرمصرف برق به استانداری اعلام خواهد شد

بر اساس مصوبات چهارمین جلسه کارگروه مدیریت مصرف برق، مقرر شد لیست ادارات و دستگاه‌های پر مصرف برق و حوزه انرژی به استانداری اعلام شود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، چهارمین جلسه کارگروه مدیریت مصرف برق برگزار شد و ضمن بررسی چالش‌های موجود در حوزه مصرف انرژی مصوباتی نیز در دستور کار قرار گرفت.
در این نشست، موارد مختلفی چون بحث رمزارزها، بهره‌برداری‌های غیر مجاز، استفاده بیش از حد برخی صنایع و ادارات و سازمان‌ها مطرح و برای رفع آن‌ها راهکارهایی اندیشیده شد.
در این نشست دو عامل افزایش دمای هوا و در پیش بودن کنکور سراسری طی روزهای آتی به‌عنوان چالش‌های پیش رو عنوان و تصمیم‌های مناسب جهت مدیریت مصرف برق در این برهه زمانی گرفته شد.
محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در این نشست با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف برق و حوزه انرژی، دستوراتی را صادر کرد.
وی خواستار اعلام اسامی ادارات پرمصرف جهت هشدار و ادارات کم‌مصرف جهت تشویق شد.
وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم همکاری همه نهادها و ادارات و دستگاه‌ها برای عبور از فصل تابستان و مدیریت مصرف برق، گفت: لازم است کلیه نهادهایی که دیزل در اختیار دارند، از آن جهت کاهش مصرف بار استفاده کنند.
ایمانیه همچنین گفت: با مصادیق پرمصرفی در مجتمع‌های تجاری و اداری برخورد خواهد شد، همچنین نیاز است شهرداری میزان مصرف برق در پارک‌ها و میادین را کاهش دهد.
نماینده عالی دولت همچنین بر مشخص کردن متولی رصد و مدیریت مصرف انرژی و آب در ادارات اشاره کرد و گفت: در همه ادارات باید شخصی به عنوان متولی مدیریت مصرف انرژی مشخص و جهت کنترل میزان مصرف معرفی شود.
وی افزود: همچنین نیاز است تا حد امکان اضافه‌کاری‌ها به صورت دورکاری باشد.

انتهای خبر/ح
نظرات بینندگان