کد خبر: ۱۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری استان فارس:

بعد از تهران، فارس دومین استان در مبارزه با فساد است

حجت الاسلام موسوی اعلام کرد: بعد از تهران، فارس دومین استان در مبارزه با فساد است و با توجه به روحیه فسادستیزی استاندار در این زمینه پیش قدم هستیم.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس امروز ۸ تیرماه در همایش "ناگفته های حزب" که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، به گوشه ای از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قضات کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب توصیه های بسیاری به روسای دادگستری های کشور و قضات نمودند و بر اجرای سند تحول قوه قضائیه تاکید داشتند.

پیشرفت ۸۰ درصدی سند تحول قضایی در فارس

وی در ادامه از پیشرفت ۸۰ درصدی سند تحول قضایی در فارس خبرداد و افزود:احقاق حقوق عامه از دیگر مواردی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با قضات بر ان تاکید داشتند و دایره وسیعی دارد.

 موسوی تصریح کرد: در استان فارس در احقاق حقوق عامه نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

 رئیس کل دادگستری فارس در ادامه به هفته حقوق بشر آمریکایی و سختی‌های دهه شصت و سال‌های ابتدایی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: حقوق بشری که ادعا می‌کنند ترورهایی است که در این سال‌ها انجام دادند‌ و اینها معتقدند که بشر تنها اروپاییان هستند و دیگران را بشر نمی‌دانند.

موسوی با بیان اینکه اگر به سمت خدا باشیم دشمن نمی‌تواند هیچ کاری از پیش ببرد،عنوان کرد: چراکه خدای دهه شصت خدای امروز نیز هست فقط باید ما مانند گذشته معتقد به خدا و قدرت خدا باشیم‌.

وی با اشاره به نظارت درون دستگاهی در دادگستری فارس اعلام کرد: سخت‌ترین برخوردها را در مجموعه دادگستری داشتیم و سنگین‌ترین نظارت‌ها نیز بر دادگستری است.

عالی ترین مقام قضایی در فارس همچنین اعلام کرد: بعد از تهران، فارس دومین استان در مبارزه با فساد است و با توجه به روحیه فسادستیزی استاندار در این زمینه پیش قدم هستیم.

رئیس کل دادگستری فارس بر استقلال دستگاه قضایی نیز تاکید کرد و گفت: استقلال دستگاه قضایی ضمن تعامل با دیگر دستگاه‌ها حفظ شده است هرچند داور همه دستگاه‌ها هستیم اما هیچ کس حق دخالت در احکام دادگستری را ندارد.

اطاله دادرسی از دیگر مشکلات مردم است

موسوی با بیان اینکه اطاله دادرسی از دیگر مشکلات مردم است که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کردند، افزود: در دادگاه تجدیدنظر استان فارس با 39 شعبه 600 فقره پرونده وجود دارد همچنین در دادگاه کیفری 2 در شیراز 180 فقره پرونده است؛ 5 هزار پرونده در ماه وارد می‌شود و همان ماه بسته می‌شود و در مقایسه با استان‌های همجوار یک هشتم پرونده داریم.

اجازه مخدوش شدن چهره فرهنگی فارس را نمی‌دهیم

مقام عالی قضائی در فارس در پایان اشاره ای به ماجرای هنجارشکنانه بلوار چمران کرد و گفت: با عوامل اصلی این ماجرا برخورد می‌شود و دادگستری در کنار سایر دستگاه‌ها اجازه چنین کاری نمی‌دهد که وجه فرهنگی و دینی استان فارس توسط عده‌ای مخدوش شود.


انتهای پیام/س
نظرات بینندگان