کد خبر: ۱۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۰ تير ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خطاب به مالکین منازل:

هوای مستاجرین را داشته باشید

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به افزایش اجاره بهاء، حل این مشکل را نیازمند عزم همگانی دانست و خطاب به مالکین گفت: هوای مستاجرین را در این شرایط اقتصادی داشته و اگر قصد افزایش اجاره‌بهاء را دارید عادلانه اقدام کنید.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به افزایش اجاره خانه ها در این کلانشهر، گفت: افزایش بی رویه اجاره خانه در این شهر باعث شده برای شهروندان مشکلاتی بوجود آید که حل این موضوع همکاری همگانی را طلب می‌کند.

وی با اشاره به همکاری گروهی از مالکین خانه ها در مشخص کردن قیمت هایی عادلانه برای اجاره بهاء ، این کار را اقدامی پسندیده دانست و اظهار داشت: علیرغم اینکه تعدادی از صاحب خانه ها قیمت اجاره ها را به شدت افزایش داده اند اما مالکینی هم در شیراز هستند که مراعات حال مستاجرین را کرده که این جای تحسین دارد.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: همکاری صاحب خانه با مستاجر از مصادیق بارز کار خیر است  و اگر همه در این زمینه برادرانه پای کار باشند مطمئنا برکت مال خود را خواهند دید.

امام جمعه شیراز در ادامه به نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: این نقشه یکی از راه های معنوی شدن سومین حرم اهل بیت است.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه نقشه مهندسی فرهنگی تدوین شده و در اختیار مسئولان قرار گرفته از ۴۶ دستگاه متولی تنها ۲۰ دستگاه پای کار آمده‌اند که این موضوع جای تامل دارد.

آیت الله دژکام افزود: کم‌کاری مدیران دستگاه های متولی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی قابل قبول نیست و ناظران اجرای نقشه باید هر چه زودتر تکلیف این دستگاه ها را در این زمینه مشخص کنند و گزارش اقدامات انجام شده را هم به اطلاع شهروندان برسانند.

نماینده ولی فقیه در فارس  رعایت عفاف و حجاب و توجه به ارزش های اخلاقی را از مطالبات مردمی دانست و افزود: اکثر مردم در جامعه خواستار توجه ویژه به رعایت عفاف و حجاب و ارزش های اخلاقی هستند و در این زمینه اگر می خواهیم به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنیم و جلوی فحشا را بگیریم ترویج ازدواج آسان ،تامین هزینه های اولیه برای تشکیل زندگی مشترک ،اشتغال زایی برای جوانان جویای کار و نذر حجاب می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

انتهای خبر/ح

نظرات بینندگان