کد خبر: ۱۵۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۷ - ۱۰ تير ۱۴۰۱

یادواره سرداران و ۴۶ شهید روستای شهید آباد فارس

یادواره سرداران و ۴۶ شهید روستای شهید آباد شهرستان خرم بید برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی شهرستان های شیرازه، سی امین یادواره سرداران و ۴۶ شهید روستای شهید آباد با حضور خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان استانی و کشوری در گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

وزیر اسبق اطلاعات و رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در این یادواره گفت: برگزاری یادواره شهدا در روستای شهید آباد که نگین فارس است کار بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه ۸ سال با کل استکبار جنگیدیم، افزود : استکبار در زمان جنگ ۴۰ میلیارد دلار به صدام کمک کرد.

وی ادامه داد: سختی هایی که انقلاب در این ۴۴ سال متحمل شده است قابل قیاس با دفاع دوران دفاع مقدس نیست زیرا در زمان جنگ حتی برای تهیه سیم خاردار هم مشکل داشتیم اما امروز موشک های ایرانی صهیونیست ها را هراسان کرده است.

وزیر اسبق اطلاعات با بیان اینکه دشمن و استکبار اکنون نیز سرمایه گذاری های سنگینی علیه ایران انجام داده است ، گفت: دشمنان و استکبار روی مسئله مهم نفوذ سرمایه گذاری کرده است تا در همه حوزه های اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی کشور را زمین بزند اما تاکنون هیچ کدام از اقدام آنان نتیجه بخش نبوده است.

شهیدآباد روستایی در شهرستان خرم‌بید است که قبلا نام "چم بیان" داشت، اما به یاد رشادت‌ها و ایثارگری رزمندگان این روستا به این نام تغییر یافت.

این روستا در سال‌های دفاع مقدس ۴۶ شهید و ۵۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

روستای شهید آباد یک خانواده ۴ شهیدی دارد و این خانواده یکی از دو خانواده ۴ شهیدی استان فارس است.

این روستا همچنین یک خانواده سه شهیده و ۵ خانواده دو شهیده نیز دارد و برخی از رزمندگان و جانبازان این روستا بیش از ۲۰ ماه در جبهه جنگ حضور داشته‌اند.

شهیدآباد خرم بید روستایی از توابع بخش مشهدمرغاب شهرستان خرم‌بید در استان فارس و ۱۵۰ کیلومتری شیراز است.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان