کد خبر: ۱۵۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
سومین گزارش«شیرازه» از تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز:

چشم امید مال باختگان پرونده کارکنان شهرداری شیراز به دستان محکمه قضایی

مال باختگان پرونده کارکنان شهرداری شیراز که روزی به امید دست و پا کردن سرپناهی برای خانواده خود به عده ای سود جو اعتماد کرده اند، حالا باید برای بازپس گیری حقوق مسلم خود چشم امید به محکمه های قضایی داشته باشند. نتیجه و حکمی که می تواند ۴۰۰ نفر مال باخته را از چشم انتظاری نجات داده و آنان را به حق و حقوق خود برساند.
چشم امید مال باختگان پرونده کارکنان شهرداری شیراز به دستان محکمه قضایی
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اواخر دی ماه سال گذشته بود که بر حسب اتفاق شاهد گفتگوی دو شهروند شیرازی بودم که از کارمندان و بازنشستگان شهرداری شیراز بودند، گفتگویی که بیشتر حول محور گلایه و نارضایتی ار عملکرد مسئولانی بود که روزی با وعده های دل فریب آنان را ترغیب به واریز مبالغی پول برای خانه دار شدن کرده بودند اما حالا پس از گذشت سال ها به خانه که نرسیدند هیچ، پول شان هم از کف شان رفته است.

با کسب اجازه از این دو شهروند شماره ای از آنان گرفتم و با معرفی خود به عنوان خبرنگار قول دادم که ماجرا را از مراجع ذی ربط پیگیری کنم.

به واسطه همین دو نفر شماره تلفن هایی از دیگر مال باختگان پیدا کرده و تماس گرفتم، طی گفتگو با آقایان خلیلوند، یوسف خواه، بیات،‌‌‌‌‌‌ کریمی، فتحی و زارعی و چند تن دیگر، پی به اصل ماجرا بردم. یکی از آنان گفت: من بیچاره در آن زمان با قرض و وام به حساب از این از خدا بی خبر ها  مبلغی واریز کرده‌ام به امید اینکه واحدهای مسکونی ما سریعتر آماده و به متقاضیان تحویل داده شود اما حالا پس از سالها رفت و آمد میبینم که حتی در شرکت تعاونی که پیش از این گاه و بیگاه سر می زدیم و جویای شرایط پیشرفت مسکن و یا زمین می‌شدیم نیز بسته است و می‌گویند که تعطیل کرده و از اینجا رفته حالا نمی دانم چه کار باید بکنم و به کجا مراجعه کنیم.

به سراغ ساختمانی رفتم که دفتر تعاونی مسکن کارکنان شهرداری در آن قرار داشت، اما با در بسته مواجهه شدم، یکی از کسبه داخل ساختمانی که ظاهرا تجاری است، می گفت: در این سالها که بنده اینجا مشغول به کار هستم، شاهد کش مکش های بسیاری بین این تعاونی و مردم بوده ام، تعداد اینگونه افراد که هر روز برای دریافت حق شان به دفتر تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز مراجعه می کنند کم نیست، کسانی که روزی به امید خانه دار شدن و یا دریافت زمین مبلغی را پرداخت کرده اند و باید با کفش آهنین به دنبال احقاق حق خود در این اداره و آن دفتر کار بدوند.

پس از کسب اطلاعات دقیق گزارشی با عنوان(کارمندان شهرداری شیراز پس از سالها هنوز به خانه نرسیدند/ تعطیلی شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری و بلاتکلیفی صدها نفر کارمند و کارگر) در پایگاه تحلیلی خبری شیرازه کار شد و در انتهای مطلب به مال باختگان و شهروندان قول داده شد که تا حصول نتیجه پیگیر ماجرا بوده و موضوع را از مدیران ارشد شهرداری و دستگاه قضایی جویا شویم.

اگر چه درست یک روز پس از انتشار مطلب، مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز طی تماسی تلفنی با خبرنگار ما، به ذکر چند موضوع در این خصوص پرداخت و عنوان کرد: شهرداری در قبال این ماجرا مسئولیتی، اما این سوال برای مخاطبان و خبرنگار شیرازه همچنان مطرح است که مگر میشود بدون تایید و نظارت یک سازمان یا اداره شخصی بدون استعلام از مرجع مربوطه اقدام به تشکیل تعاونی کند؟

هرچند در همان مقطع و پس از پیگیری های مکرر شهرداری شیراز قرار شد پاسخ خود را به صورت مکتوب به شیرازه ارایه کند اما بعد از دو هفته خبری از این بیانیه یا جوابیه نشد، ولی خبرنگار ما طبق وعده ای که داده بود به سراغ رئیس کل دادگستری فارس رفته و در مصاحبه ای اختصاصی پیگیر این ماجرا شد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری فارس در همان مقطع زمانی در این راستا به خبرنگار شیرازه، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این ماجرا به دادستانی دستور پیگیری داده شد و در همین خصوص جلسه ای تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفت و به  دادستان تاکید کردم پرونده را دنبال و تا پایان بهمن ماه یک جواب قانع کننده به اعضای تعاونی مسکن و کارکنان دهد.

با گذشت 13 روز از بهمن ماه جهت اطلاع از روند قانونی ماجرا، به سراغ سید مصطفی بحرینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان رفته  و گزارشی با عنوان(تعیین تکلیف پرونده شرکت تعاونی مسکن کارکنان شهرداری شیراز تا پایان بهمن ماه)در شیرازه درج شد.

بحرینی با بیان اینکه در این خصوص تا کنون سه پرونده در شعب قضایی شیراز تشکیل شده است، گفت: یک پرونده حقوقی در شعبه یک دادگاه تجدید نظرو یک پرونده ه در دادگاه کیفری 2 تشکیل شده که هر دو مورد رای به نفع پیمانکار صادر گردیده است  و یک پرونده هم در شعبه 11 بازپرسی توسط 400 نفر از اعضای تعاونی مسکن تشکیل شده که در حال بررسی است.

بحرینی ادامه داد: به خاطر حساسیت موضوع مقرر گردید پرونده تشکیل شده توسط این 400 نفر، خارج از نوبت به صورت ویژه رسیدگی گردد.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: اکنون پرونده در مرحله کارشناسی و بررسی است که اگر تشخیص به مجرمیت داده شود منجر به کیفر خواست میگردد.

بحرینی در پایان تصریح کرد: پس از پایان مراحل قانونی احتمال دارد تا پایان بهمن ماه نتیجه حاصل و در خصوص پرونده تصمیم گیری شود.

و اما الوعده وفا:

اواخر بهمن ماه مجدد ماجرا را از دادگستری پیگیر شدیم، مدیر روابط عمومی دادگستری کل از اجرای روند پرونده و بررسی آن توسط قضات خبر داد و مقرر شد تا پیان سال نتیجه را اعلام کند. اگر چه دستیابی به این موضوع و گرفتن پاسخ بسیار زمان بر بود ولی عاقبت پیگیری شیرازه نتیجه داد و بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب شیراز در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما از تعیین تکیلف پرونده تعاونی مسکن کارگران شهرداری شیراز در تیرماه خبر داد.

تعیین تکیلف پرونده تعاونی مسکن کارگران شهرداری شیراز در تیرماه جاری

قاضی احسان شریعتی فرد با بیان اینکه شکات این تعاونی اکثراً از خریداران خارج از تعاونی می باشند گفت: شکات این پرونده با عناوین فروش مال غیر، سرقت، خیانت در امانت، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل و سوءاستفاده از سند مجعول علیه مسئولین تعاونی شکایت مطرح کرده اند که دادسرا با احضار مسئولین تعاونی مذکور در حال تکمیل تحقیقات می باشد.
وی از ارجاع پرونده به ۵ تن از کارشناسان رسمی دادگستری خبر داد و تصریح کرد: مطابق دستور قضایی نظر اولیه کارشناسان در رشته های مختلف اخذ شد که پس از اعلام نظر اولیه، شکات تقاضای ارائه نظرات تکمیلی را مطرح کردند.

این مقام قضایی با بیان اینکه نظرات تکمیلی سه تَن از کارشناسان دریافت گردیده از خاتمه تحقیقات و تعیین تکلیف پرونده در دادسرا در تیرماه امسال خبر داد.

اگر چه در این مرحله مجدد با مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز تماس گرفته و خواهان جوابیه یا حتی مطلبی در توضیح این ماجرا شدیم، اما همچنان جوابی دریافت نشد و حالا با گذشت 11 روز از تیرماه همچنان منتظر نتیجه قطعی پرونده از ست دادگستری هستیم.

نتیجه و حکمی که می تواند 400 نفر مال باخته را از چشم انتظاری نجات داده و آنان را به حق و حقوق خود برساند. مال باختگانی که روزی به امید دست و پا کردن سرپناهی برای خانواده خود به عده ای سود جو اعتماد کرده و حالا باید برای بازپس گیری حقوق مسال خود چشم امید به محکمه های قضایی داشته باشند.

پایگاه تحلیلی خبری شیرازه در روزهای آتی و تا قبل از اتمام تیرماه مجدد با قاضی این پرونده گفتگو کرده و جویای نتیجه خواهد شد.

 انتهای پیام/س




نظرات بینندگان