کد خبر: ۱۵۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
سرپرست شرکت گاز استان فارس خبر داد:

تقویت پدافند غیرعامل با مانورهای عملیاتی

میدان شاهی از ارتقا آمادگی بخش های مختلف در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، علی اکبر میدان شاهی سرپرست شرکت گاز استان فارس با تشریح برخی از اقداماتی که به منظور مدیریت بحران های احتمالی در دستور کار قرار گرفته اظهار داشت: جهت آمادگی هر چه بیشتر نیروهای امدادی و عملیاتی تعداد 256 فقره مانور در سال گذشته و یکصد مانور در سال جاری پیرامون شرایط اضطراری و بحران های مختلف برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی با اشاره به این موضوع که در شهرستان های فارس تعداد 60 پست با 60 خودرو در حال خدمترسانی و آماده باش مدیریت بحران هستند، بیان داشت: تعداد 500 پست گازبان در سطح استان فعایت شبانه روزی داشته و در مرکز استان نیز یک تیم واکنش سریع شامل یک گروه امداد و دو گروه عملیات و یک گروه ابزار دقیق حضور مستمر دارند.

میدان شاهی در بخش دیگری از سخنانش به اجرایی سازی موارد مندرج در کتابچه های بحران اشاره کرد و گفت: در این دفترچه ها نفرات تیم های عملیاتی و سرگروه ها به همراه اطلاعات کامل جهت مدیریت شرایط اضطراری مشخص شده اند. بعلاوه، شرح وظایف کلی اعضای فلوچارت اطلاع رسانی به همراه تلفن اعضای ستاد بحران شرکت گاز و ستاد بحران هر شهرستان نیز در این کتابچه وجود دارد.

سرپرست شرکت گاز استان فارس در ادامه از ارتقا آمادگی تیم های واکنش سریع خبر داد و افزود: علاوه بر تیم های عملیاتی که در کتابچه های بحران هر شهرستان یا منطقه وجود دارد، تعداد 4 تیم در اقصی نقاط استان جهت پاسخگویی سریع به شرایط اضطراری احتمالی با تخصص های تعمیرات، امداد و ابزار دقیق مشخص شده است.

این مقام ارشد حوزه انرژِی در استان فارس با اشاره به این موضوع که عملیات پشتیبانی از اهمیت ویژه ای در کشاکش بحران برخوردار است، اظهار کرد: تعداد دو انبار تجهیزات بحران متمرکز جهت شهر شیراز و در سطح کلیه شهرستان ها تجهیز شده و تعداد 7 دستگاه کانکس جهت شرایط اضطراری و کمک به استان های معین و بالعکس در شهرستان های هم مرز استان های مجاور تجهیز و آماده به کار می‌باشد.

وی با تشریح برخی از اقدامات انجام شده در حوزه های لجستیکی افزود: یک دستگاه خودروی ایسوزو جهت استفاده در شرایط اضطراری با جانمایی کلیه تجهیزات لازم و قطعات یدکی مجهز و اماده ارایه خدمت می باشد و تعداد 5 دستگاه موتور سیکلت جهت استفاده در شرایط اضطراری در سطح کلانشهر شیراز تجهیز و آماده خدمترسانی است.

این مقام مسئول از قابلیت های ارزنده شرکت گاز فارس برای ارایه خدمات به استان های همجوار خبر داد و افزود: فارس به عنوان استان معین استان های اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و منطقه 5 عملیات انتقال گاز مشخص شده و همچنین برای استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و منطقه 10 عملیات انتقال گاز معین دوم است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان