کد خبر: ۱۵۴۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۱ تير ۱۴۰۱
مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) خبر داد:

آغاز فعالیت اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا بعد از وقفه دو ساله

جمالی گفت: بعد از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا، امسال موکب احمدبن موسی(ع) در ایام اربعین میزبان زائران امام حسین(ع) در کربلای معلی خواهد بود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، هاشم جمالی، مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) امروز، 11 تیرماه در جمع خبرنگاران از آغاز فعالیت‌های اجرایی این موکب خبر داد و گفت: بعد از وقفه دو ساله به دلیل شیوع کرونا، بحمد الهی امسال شاهد حضور خیل عظیم عاشقان امام حسین(ع) در ایام اربعین در کربلای معلی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی مسئولان ستاد اربعین امسال قریب 5 میلیون زائر در ایام اربعین از نقاط مختلف کشورمان عازم عتبات خواهند شد، افزود: در این راستا موکب احمدبن موسی(ع)، مقدمات لازم را برای پذیرایی مناسب از زائران ایرانی در کربلای معلی فراهم خواهد کرد. 

جمالی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین خدمات جهت رفاه حال زائران امام حسین(ع) در کربلای معلی انجام خواهیم داد، گفت: موکب احمدبن موسی(ع) از سال 94 کار خود را به نام حضرت احمدبن موسی(ع)، نگین استان فارس و شیراز در کربلای معلی آغاز کرده است و بحمد الهی امسال هم فعالیت خود را در این شهر مقدس انجام خواهد داد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) اظهار کرد: نخستین گروه خادمان موکب احمدبن موسی(ع) شامل کمیته تأسیسات از یک روز بعد از دهه اول محرم یعنی از 18 مردادماه سال جاری به کربلای معلی اعزام خواهند شد تا بتوانند مقدمات برپایی موکب را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دومین اعزام گروه خادمان موکب احمدبن موسی(ع) از 12 روز قبل از اربعین حسینی یعنی از 14 شهریورماه انجام خواهد شد و به یاری خدا موکب احمدبن موسی(ع) از 20 تا 27 شهریورماه به مدت یک هفته خدمات خود را به زائران اربعین ارائه خواهد داد.

جمالی با بیان اینکه مکان موکب مانند سال‌های گذشته در شارعةالروضتین کربلای معلی خواهد بود، گفت: این موکب خدمات مختلف فرهنگی، رفاهی، درمانی، پذیرایی سه وعده غذا به صورت روزانه و غیره به زائران اربعین ارائه می‌دهد و به یاری خدا پیش‌بینی اسکان حداقل 6 هزار زائر را در هر شبانه‌روز در موکب انجام خواهیم داد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با یادآوری اینکه موکب از محل نذورات مردمی همواره فعالیت کرده و می‌کند، از عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) به خصوص حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) نیز دعوت کرد تا امسال هم نذورات خود را به حساب موکب واریز کرده و خادمان امام حسین(ع) را در خدمت‌رسانی هرچه بهتر زائران یاری دهند.

وی یادآور شد: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند نذورات خود را برای کمک به موکب احمدبن موسی(ع) به شماره کارت 6273811075753969 به نام موکب و یا شماره حساب موکب 25474355555551 واریز کنند.

جمالی همچنین از آغاز به کار دفتر موکب احمدبن موسی(ع) در حرم شاهچراغ(ع) از آغاز ماه محرم خبر داد و گفت: این دفتر به منظور جمع‌آوری نذورات مردمی به صورت روزانه در ایام محرم و صفر در حرم مطهر شاهچراغ(ع) فعالیت خواهد کرد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) در پایان یادآور شد: عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) علاوه بر کمک‌های نقدی می‌توانند نذورات غیرنقدی خود برای مایحتاج مصرفی نظیر برنج، گوشت، روغن و غیره را در اختیار خادمان خود در موکب احمدبن موسی(ع) قرار دهند تا بتوانیم به یاری خدا به بهترین نحو از زائران امام حسین(ع) پذیرایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ر
برچسب ها: اربعین ، شیرازه ، موکب ، شاهچراغ
نظرات بینندگان